استاندار کرمانشاه:
استاندار کرمانشاه با بیان اینکه عشایر نقش کلیدی در توسعه استان دارند، گفت: حدود یک میلیون و نیم راس دام سبک و سنگین در اختیار عشایر استان است که نقش کلیدی در تامین لبنیات و گوشت و همچنین مواد اولیه صنایع دستی استان ایفا می‌کنند.
کد خبر: ۱۰۷۰۹۵۷
تاریخ انتشار: ۱۶ مهر ۱۴۰۱ - ۱۲:۲۲ 08 October 2022

به گزارش تابناک کرمانشاه بهمن امیری مقدم که همزمان با روز روستا و عشایر در جمع عشایر ایل زنگنه در گردنه خرخر تالاندشت از توابع شهرستان کرمانشاه حاضر شده بود، گفت: بیش از ۹۰۰ تن روغن کرمانشاهی با کیفیت مناسب توسط عشایر و روستائیان استان تولید می‌شود که از کیفیت بسیار بالایی برخوردار است.

وی افزود: دستگاه‌های مربوطه موظفند زیرساخت‌های مورد نیاز روستاییان و عشایر مانند آب و برق و تسهیلات بانکیت مورد نیاز را تامین کنند.

استاندار کرمانشاه ادامه داد: تامین نهاده‌های دامی با قیمت مناسب، تامین آرد مصرفی و تسهیل در کوچ، از مطالبات جدی عشایر است که باید این امکانات فراهم شود.

وی همچنین به دیگر خدمات ارائه شده به عشایر استان اشاره و یادآور شد: گاز ۷۰ روستا به تازگی وصل شده و در مجموع گازرسانی به ۲۳۰ روستا تا پایان سال انجام می‌شود.

استاندار کرمانشاه تصریح کرد: در سال ۱۴۰۲ کرمانشاه باید در زمینه گازرسانی به استان سبز تبدیل شود.

وی اضافه کرد: خوشبختانه دولت مردمی ۷۰ درصد از سهم بیمه عشایر را تقبل می‌کند و امکان مناسبی برای بیمه این عزیزان فراهم شده است.

او همچنین گفت: الگوی کشت، نظارت بر کشت و آموزش باید برای کشاورزان و روستائیان انجام شود.

در این دیدار نمایندگان قصرشیرین و هرسین در مجلس شورای اسلامی، معاون توسعه مدیریت و سرپرست معاونت سیاسی امنیتی استانداری، فرماندار کرمانشاه، مدیرکل حوزه استاندار کرمانشاه و جمعی از مدیران کل استان هم حضور داشتند.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار