کد خبر: ۱۰۷۱۷
تاریخ انتشار: ۱۴ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۴:۰۸ 05 March 2015

به گزارش تابناک ارومیه به نقل ازرسا، حجت الاسلام محمدباقر کریمی، مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی در دومین جلسه تبلیغ و ترویج قرآن کریم ، اظهار داشت: سیره حضرت زهرا(س) بایدبرای تمامی مردم به ویژه دختران و بانوان مسلمان اسوه و الگو باشد.

وی افزود: سال 94 آخرین سال برنامه توسعه پنجم است و برای نمود برنامه های قرآنی، باید در برنامه توسعه ششم برنامه های قرآنی را از نظر نرم افزاری و سخت افزازی ارتقا دهیم.

وی تصریح کرد: سال آینده در هر ماه، یک محفل انس با قرآن برگزار می شود. مدیر کل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی با اشاره به شناسایی 16 مسجد، اظهار داشت: محافل انس با قرآن در 16 مسجد و در محلات مختلف با حضور قاریان برجسته کشور و استان برگزار می شود.

وی اضافه کرد: برگزاری محافل قرآنی با همکاری ادارات کل اوقاف و امور خیریه، تبلیغات اسلامی، فرهنگ و ارشاد اسلامی و صدا و سیمای آذربایجان غربی و شهرداری ارومیه انجام می گیرد.

مدیر کل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی گفت: پیش بینی شده است که در سال 94 در چهار کشور شیعه نشین محافل انس با قرآن با حضور قاریان همان کشور و استان آذربایجان غربی برگزار شود.

وی اضافه کرد: در حاشیه محافل انس با قرآن، نمایشگاه هنرهای تجسمی، تئاتر کودک، نرم افزار های قرآنی و کارهایی که در حوزه قرآن باشد، برگزار می شود.

وی با اشاره به برگزاری هفته قرآنی در استان آذربایجان غربی اظهار داشت: نشست های قرآنی، نمایشگاه های قرآنی مختلف و تجلیل از نخبه های قرآنی و ... از جمله برنامه هایی است که در هفته قرآنی انجام می شود. حجت الاسلام کریمی با اشاره به توزیع چهار هزار جلد قرآن کریم در طول سال جاری، تصریح کرد: در سال آتی نیز دو هزار جلد قرآن خریداری و در مناطق محروم و مساجد توزیع می شود. مدیر کل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی در پایان با اشاره به حمایت از چاپ کتب قرآنی، اظهار داشت: اگر در آذربایجان غربی ناشران و مؤلفان کتاب هایی در مباحث قرآن و مفاهیم قرآنی به چاپ برسانند دوبرابر کتاب های به فروش رسیده، از آنان کتاب خریداری می کنیم

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار