مدیرکل استاندارد استان کرمانشاه با بیان اینکه دانشگاه‌ها با توجه به توان علمی، فنی و تجهیزات آزمایشگاهی بازوی اجرایی اداره کل استاندارد هستند، خواستار تعامل بیشتر دانشگاه‌های استان با این اداره کل شد.
کد خبر: ۱۰۷۱۸۲۸
تاریخ انتشار: ۲۱ مهر ۱۴۰۱ - ۱۲:۵۶ 13 October 2022

به گزارش تابناک کرمانشاه به نقل از ایرنا مهدی حسین پور در دیدار با رییس دانشگاه پیام نور استان کرمانشاه بر لزوم ارتباط موثر دانشگاه با ارایه راهکار‌های کاربردی موثر و همچنین استفاده از ظرفیت آزمایشگاه‌های آنان به عنوان همکار معتمد، تحول آفرین، خلاقیت، نوآور با دسترسی سریع به وسایل و تجهیزات آزمایشگاهی تاکید کرد.

وی اضافه کرد: برای رسیدن به اهداف استانداردسازی و باتوجه به محدودیت‌های موجود، اساسی‌ترین راه و بهترین روش بسترسازی آموزشی و فرهنگی است که دانشگاه پیام نور کرمانشاه دارای پتانسیل‌های نیروی انسانی مولد در این زمینه است.

دبیر شورای استاندارد استان کرمانشاه همچنین گفت: در راستای تحقق اهداف و توسعه همکاری‌های علمی و آموزشی این اداره کل آمادگی کامل دارد نسبت به گسترش همکاری، تقویت مشارکت، استفاده بهینه از منابع، ظرفیت‌های بومی و امکانات منطقه‌ای اقدام کند.

حسین‌پور از آمادگی این اداره کل در راستای گسترش همفکری و همکاری‌های آموزشی- پژوهشی و تحقیقاتی با هدف اشتغال زایی، ترویج فرهنگ استاندارد، حمایت از پایان نامه‌های تحصیلات تکمیلی دانشگاه و پژوهش‌های تولید محور، برگزاری دوره‌های آموزشی در راستای فرآیند تدوین استاندارد، صدور پروانه کارشناسی استاندارد با مرتبه علمی حداقل دانشیار خبر داد.

وی همچنین بر همکاری و معرفی نیرو‌های متخصص به دانشگاه در زمینه استاندارد، تسهیل در استاندارسازی محصولات دانش بنیان و کمک به تجاری سازی فناوری و تولید محصولات دانش بنیان، همکاری با مراکز آزمایشگاهی دانشکده‌های علوم، مهندسی، نفت، شیمی و کشاورزی دانشگاه پیام نوردر زمینه راه اندازی آزمایشگاه همکار استاندارد، تاکید کرد.

حسین‌پور افزود: رییس جمهور حساسیت ویژه‌ای به استانداردسازی خدمات دارند و اداره کل استاندارد کرمانشاه نیز بر حسب وظایف سازمانی در این زمینه به خوبی ورود پیدا کرده و برای افزایش ضریب نفوذ استاندارد در این حوزه نیازمند مشارکت بیشتر سایر دستگاه‌ها از جمله دانشگاه به عنوان یک نهاد موثر علمی و تحقیقاتی در استان است.

«محسن شادفر» سرپرست دانشگاه پیام نور استان کرمانشاه نیز در این دیدار با اشاره به ظرفیت بالای هیات علمی این دانشگاه آمادگی مجموعه پیام نور را برای همکاری با اداره کل استاندارد اعلام کرد و گفت: از آمادگی با تمام مجموعه‌های استان استقبال می‌کنیم.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار