مدیر کل پزشکی قانونی در گفتگو با تابناک:
مدیرکل پزشکی قانونی استان کرمانشاه گفت: شش نفر در استان کرمانشاه بر اثر حوادث برق گرفتگی طی نیمه نخست سال‌جاری جان باختند.
کد خبر: ۱۰۷۲۹۲۶
تاریخ انتشار: ۲۸ مهر ۱۴۰۱ - ۰۹:۵۹ 20 October 2022

سلیم خانی در گفتگو با خبرنگار تابناک کرمانشاه با بیان اینکه متاسفانه شش نفر (پنج مرد و یک زن) در شش ماهه اول سال جاری بر اثر حوادث برق گرفتگی جان خود را از دست داده اند اظهار کرد: این آمار نسبت به مدت مشابه سال قبل (شش ماهه اول سال ۱۴۰۰) که ۱۲ نفر (۱۰ مرد و دو زن) بود، کاهش داشته است.

خانی با بیان اینکه از شش مورد فوتی دو مورد مربوط به حوادث کار و مابقی بر اثر سایر حوادث بوده اند گفت: بطور کلی عبور جریان برق از بدن را برق گرفتگی یا شوک الکتریی می‌گویند. در صورتی که جریان برق از بدن عبور نماید، بدن عکس العمل شدید در مقابل آن از خود نشان می‌دهد که به آن شوک الکتریکی گویند. برای بوجود آمدن شوک باید مقدار جریان برق و شرایط فرد در قبول آن کافی باشد. اثرات این برق گرفتگی از احساس شوک شروع شده تا حالت سنکوپ یعنی بیهوشی کامل می‌تواند برسد.

مدیرکل پزشکی قانونی استان در گوشه دیگری از سخنانش آمار غرق شدگان در آب‌های استان در نیمه نخست امسال را چهار نفر عنوان کرد و گفت:این آمار نسبت به مدت مشابه آن در سال قبل (شش ماهه اول سال ۱۴۰۰) که ۱۳ نفر (یک زن و ۱۲ مرد) بوده کاهش داشته است

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار