دبیر استانی بیست و چهارمین جشنواره بین المللی قصه گویی در ایلام از معرفی نفرات برتر این جشنواره در بخش های ملی نوجوانان، آئینی سنتی نوجوان، ملی بزرگسال و مادربزرگ‌ها و پدربزرگ‌ها خبر داد.
کد خبر: ۱۰۷۳۰۳۸
تاریخ انتشار: ۲۹ مهر ۱۴۰۱ - ۱۸:۴۰ 21 October 2022

 به گزارش تابناک ایلام؛ علیرضا آقایی گفت:  مرحله استانی این جشنواره از ۲۷ تا ۲۹ مهرماه در محل مجتمع شهدای کودک شهر ایلام برگزار شد که در این دوره از رقابت ها ۳۰ اثر به رقابت پرداختند.

وی با بیان اینکه بعد از اعلام فراخوان تعداد ۲۰۶ اثر برای شرکت در این جشنواره در سامانه مربوطه بارگزاری شده بود، افزود: در پایش اولیه ۳۰ اثر توسط هیئت داوران برای ورود به مرحله استانی انتخاب شدند که این شرکت کنندگان از ساعت ۸:۳۰ دقیقه صبح تا ساعت ۱۶:۳۰ دقیقه عصر امروز به رقابت پرداختند.

 آقایی با بیان اینکه  مرحله منطقه ای این جشنواره نیز با حضور ۶ استان کشور به میزبانی اصفهان برگزار خواهد شد، یادآور شد: در بخش منطقه ای شرکت کنندگان استان‌های همدان، قم، مرکزی، کردستان، کرمانشاه و ایلام  با هم به رقابت خواهند پرداخت.

وی با اشاره به اینکه آثار برگزیده از بخش منطقه ای به بخش ملی راه پیدا خواهند کرد و اختتامیه مرحله منطقه ای نیز در شب یلدا سال جاری برگزار خواهد شد، گفت:  هدف از برگزاری این جشنواره حفظ فرهنگ قصه و قصه گویی در بین خانواده ها و زنده نگهداشتن این فرهنگ موثر در سطح جامعه است.

آقای با بیان اینکه  ترویج و توسعه قصه گویی، شناخت و معرفی قصه گویان برتر برای ورود آنها به انجمن قصه گویی و برقراری ارتباط آنها با قصه گویان خارج از کشور از دیگر اهداف این جشنواره است، افزود: برگزاری این جشنواره نقش مهمی در توجه خانواده ها به موضوع قصه گویی و تاثیر آن بر فرزندان دارد.

دبیر استانی بیست و چهارمین جشنواره بین المللی قصه گویی در ایلام گفت: مرحله استان این جشنواره در استان ایلام در بخش های زنان و مردان، زبان اشاره، آئینی سنتی، پدربزرگ ها و مادر بزرگ ها و بخش نوجوان برگزار شد.

وی با اشاره به این برگزیدگان مرحله استان به مرحله منطقه ای راه خواهند یافت، بیان کرد: در این جشنواره زیبا و جذاب که از صبح امروز تا ساعت ۴:۳۰ دقیقه عصر برگزار شد، هیئت داوران از میان شرکت کنندگان، نفرات برتر را انتخاب کردند.

آقایی گفت: در بخش ملی نوجوانان، مهشید نظریان از مرکز شماره یک، ماریا تزوال از مرکز صالح آباد و زهرا زینی‌وند از مرکز دره‌شهر رتبه های اول تا سوم را کسب کردند و کوثر صید یوسفی از مرکز صالح‌آباد و شادی پروین از مرکز ایوان شایسته تقدیر شدند.

وی افزود: همچنین در  بخش آئینی سنتی نوجوان، معصومه پور اسماعیل از مرکز شماره ۳ به عنوان نفر اول و  در بخش ملی بزرگسال منیره پورکریم از مرکز مجتمع و مرکز شماره ۴، شیرین محمدی از مرکز مجتمع، صبا بهار پور از مرکز ایوان رتبه های اول تا سوم و آرزو گوهری از مرکز دره‌شهر و صدیقه تقوی از مرکز لومار عنوان شایسته تقدیر ار کسب کردند.

آقای ابراز کرد: در بخش مادربزرگ‌ها و پدربزرگ‌ها  نیز مرتضی زینی‌وند از دره‌شهر،  قلی عزیزی از مرکز شماره ۱ و  سبزی رشیدی از مرکز آبدانان رتبه های اول تا سوم و در بخش زبان اشاره نیز طاهره شهامت مقام اول را کسب کرد./ع

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ایرنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار