امام جمعه زرین دشت با انتقاد از بی توجهی به مطالبات ورزشی جوانان این شهرستان گفت: ورزش زرین دشت معطل اعتبار برای تامین تجهیزات و زیر ساخت‌هاست و به همین جهت لازم است تا نماینده مردم در مجلس برای رفع موانع پیش روی ورزش این شهرستان ورود کند.
کد خبر: ۱۰۷۳۱۲۲
تاریخ انتشار: ۳۰ مهر ۱۴۰۱ - ۰۸:۳۰ 22 October 2022

تابناک فارس به نقل از فارس: حجت الاسلام غلامرضا دروندپور در خطبه‌های نماز عبادی سیاسی جمعه این هفته شهرستان زرین دشت اظهار داشت: یکی از مهمترین دلایل مشکلات امروز جوامع اسلامی تفرقه و جدایی مسلمانان و عادی‌سازی روابط برخی کشورهای اسلامی با رژیم صهیونیستی است که این موضوع یکی از بزرگترین خیانت‌ها به جامعه اسلامی است.

وی با اشاره به اینکه امروز بیش از هر زمان دیگری نیاز به وحدت و همدلی در بین جوامع اسلامی داریم، تصریح کرد: مسئولین باید با اتحاد و همدلی و با رسیدگی به مشکلات مردم برای تحقق عدالت تلاش کنند.

لزوم توجه ویژه به نخبگان

امام جمعه زرین دشت همچنین بر ضرورت توجه ویژه به نخبگان بعنوان سرمایه های کشور تاکید کرد وگفت: بنده به مسئولین خصوصا نماینده مردم شهرستان در مجلس توصیه می کنم به نخبه های علمی و ورزشی شهرستان زرین دشت توجه ویژه ای داشته باشند.

حجت الاسلام دروند پور حمایت از نخبگان را یکی از وظایف مهم مسئولان برشمرد و متذکر شد: لازم است تا مسئولان شهرستان با برپایی نشست های تخصصی و دوستانه با نخبگان جامعه به حرف دل آنان گوش سپرده و برای بروز و ظهور استعدادهای هر چه بیشتر آنان تلاش کنند.

خطیب جمعه زرین دشت بر لزوم تبدیل ظرفیتهای نخبگان به سرمایه ملی تاکید و خاطرنشان ساخت: بحمدلله شهرستان زرین دشت نخبه های علمی و ورزشی بسیاری دارد که در صورت حمایت ویژه از آنان مایه افتخار این شهرستان میشوند.

خواص با ابزار خود جریان حق و باطل را تشریح کنند

وی همچنین خطاب به نخبگان و خواص نیز یادآور شد: لازم است تا خواص( کسانی که حرفشان ، قلمشان و موضع گیریشان در جامعه تاثیر گذار است) خصوصا رزمندگان و جانبازان عزیز و خانواده های معزز شهدا در ایامی که دشمن جنگ ادراکی و جنگ نرم را با وسایل و امکاناتی که در اختیار دارد و با سرعت زیاد در اذهان جوانان و نوجوانان ما وارد می کند ، روشنگری کرده و جریان حق و باطل را برای مردم تشریح کنند.

دستاوردهای انقلاب توسط خانواده های معظم شاهد تبیین شود

حجت الاسلام دروند پور خواستار تبیین دستاوردهای انقلاب توسط خانواده های معظم شاهد شد و عنوان کرد: امروز برادر شهیدیا خواهر شهید همان وظیفه ای دارد که شهید عزیزشان برای دفاع از آرمانهای انقلاب اسلامی جان عزیزشان را فدا کردند.

امام جمعه زرین دشت گفت: بدون شک با تبیین دستاوردهای انقلاب و به برکت خون پاک شهدا این انقلاب ما و نظام ما از این آشوبها در امان خواهد ماند، زیرا جمهوری اسلامی حرم و حقیقتا این کشور خیمه گاه امام حسین است.


او در بخش دیگری از سخنان خود با گریزی به مسائل کشورهای همسایه ابراز کرد: با گذشت یکسال از انتخابات پارلمانی عراق و وجود اختلافات سیاسی در پارلمان عراق، رهبران این کشور مصمم اند تا به بی‌ثباتی سیاسی در این کشور پایان دهند که به همین دلیل در نخستین گام پارلمان عراق اخیرا عبداللطیف رشید را به‌عنوان رئیس جمهور انتخاب کرد و محمد شیاع السودانی به‌عنوان نامزد نخست وزیر انتخاب شد.

مهمترین مانع بازگشت ثبات سیاسی در عراق طرفداران جریان صدر هستند

وی با بیان اینکه پارلمان عراق از چند ماه پیش پس از اشغال آن توسط هواداران جریان صدر به حالت تعلیق درآمده بود ولی با پایان مراسم پرشکوه اربعین حسینی(علیه‌السلام) دوباره فعالیت خود را شروع کرد، اظهار کرد: مهمترین مانع برای بازگشت ثبات سیاسی و ادامه کار محمد شیاع سودانی نخست وزیر ، طرفداران جریان صدر هستند، که بدون درک و نگرش سیاسی و فهم مناسبات داخلی و توطئه‌های خارجی، یک عامل مخرب در فضای سیاسی عراق بشمار می‌روند.

دروندپور ادامه داد: با این حال به نظر می‌رسد این‌بار همگرایی بیشتری در بین جریان‌های سیاسی برای ایجاد ثبات و استقرار در عراق وجود دارد.

امام جمعه زرین دشت با ذکر این نکته که سودانی یک شخصیت برجسته است و بدون نقطه تاریک و مبهم در فضای سیاسی عراق و افکار عمومی این کشور شناخته شده است، تاکید کرد: تشکیل مجلس عراق و توفیق این مجلس در انتخاب رییس جمهور و معرفی نخست وزیر را باید شکست بزرگ دیگری برای جبهه استکبار دانست.

او گفت: اکنون آمریکا و هم‌پیمانان او باید فهمیده باشند به رغم همه هزینه‌های چندصدمیلیارد دلاری در خارج کردن عراق از ریل ثبات و آرامش موفق نبوده اند و این گفتمان مقاومت است که توانسته است باصبر راهبردی خود، مسیر ثبات و آرامش در عراق را هموار کند.

امام جمعه زرین دشت در خاتمه ضمن گرامیداشت هفته تربیت بدنی با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب افزود: رهبر انقلاب محیط کنونی ورزش را متأثر از معنویت شهدای ورزشکار دانستند و با برشمردن جلوه‌هایی از تدیّن و پایبندی ورزشکاران کشورمان گفتند: حضور بانوی ورزشکار بر سکوی قهرمانی با حجاب اسلامی و دست ندادن با مرد بیگانه، اهداء مدالهای قهرمانی به خانواده‌های شهدا، سر به خاک ساییدن و ذکر نام ائمه هدی پس از پیروزی، و عزیمت هیئت ورزشی به زیارت اربعین، پدیده‌های شگرف و بی‌بدیلی در دنیای مادی و پر از فساد امروز است که برای شناخت اعماق روحی و اخلاقی ملت ایران باید مورد توجه قرار بگیرند.

ورزش زرین دشت لَنگ تامین تجهیزات و زیر ساخت هاست

او در خاتمه ضمن انتقاد از وضعیت زیر ساخت های ورزش و کمبود های زیاد حوزه ورزش در تامین تجهیزات ورزشی در زرین دشت اضافه کرد: پیست موتور سواری شهرستان زرین دشت با توجه به استقبال زیاد جوانان به این ورزش همچنان معطل مانده و تا کنون اقدام مثبتی برای سامان بخشی آن صورت نگرفته که امید می رود مسئولین شهرستان خصوصاًنماینده مردم در مجلس فکری به حال این پیست بکند تا همه ساله شاهد مرگ و میر جوانان علاقمند به این ورزش در جاده حاجی طاهره و دیگر نقاط موتور سواری این شهرستان نباشیم.

بازسازی و توجه به جاده سلامت، تامین نور کافی برای استادیوم ورزشی به رغم قول مساعد نماینده مردم در مجلس برای تامین اعتبار که هنوز اتفاق خاصی نیفتاده از دیگر نکاتی بود که امام جمعه زرین دشت در خطبه های امروز به آن اشاره داشت.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار