مدیرکل نوسازی مدارس البرز با بیان اینکه تعداد مدارس البرز با استانداردهای کشوری فاصله زیادی دارد، توضیح داد: برای این که در این حوزه بتوانیم به استاندارهای کشوری برسیم باید حدود ۵۰۰ مدرسه به مدارس موجود استان اضافه شود.
کد خبر: ۱۰۷۴۵۷۷
تاریخ انتشار: ۰۸ آبان ۱۴۰۱ - ۱۲:۳۸ 30 October 2022

به گزارش «تابناک البرز» محسن پورگلیان با اشاره به جزئیات اجرای طرح آجر به آجر در البرز اظهار کرد: این طرح در راستای توسعه فرهنگ مدرسه سازی در بین مردم اجرایی شده و نباید انتظار داشته باشیم که با اجرای آن شاهد افزایش چشم گیر تعداد مدرسه‌های استان باشیم.

وی ادامه داد: در این طرح، همه مردم با هر میزان کمک، حتی هزینه یک آجر، می توانند در ساخت مدرسه مشارکت داشته باشند.

وی توضیح داد: در اجرای طرح آجر به آجر البرز جزو سه استان اول کشور است و امیدواریم با ترویج فرهنگ مدرسه سازی شاهد مشارکت فعال تر مردم و خیرین در این حوزه باشیم.

این مسئول با بیان اینکه تعداد مدارس البرز با استانداردهای کشوری فاصله زیادی دارد، توضیح داد: برای این که در این حوزه بتوانیم به استاندارهای کشوری برسیم باید حدود ۵۰۰ مدرسه به مدارس موجود استان اضافه شود.

پورگلیان با بیان اینکه احداث مدارس جدید به زیرساخت‌هایی مثل تامین زمین و اعتبار ساخت و ... نیاز دارد، گفت: با برنامه ریزی صورت گرفته با فراهم آمدن زیرساخت‌ها می‌توان در بازه زمانی میان مدت پنج ساله بخش یادی از عقب ماندگی در این حوزه را جبران کرد.

مدیرکل نوسازی مدارس البرز ابراز کرد: اولویت ساخت مدارس در البرز در مناطقی است که تراکم جمعیت دانش آموزی بیشتر و تعداد مدارس کم است.

وی ادامه داد: وقتی می‌گوییم سرانه فضای دانش آموزی در استان ۲.۳ مترمربع است به این معنا نیست که این سرانه به صورت متعادل در همه مناطق رعایت شده است.

وی افزود: در برخی مناطق ممکن است سرانه چهار مترمربع و در برخی مناطق از ۲.۳مترمربع هم کمتر باشد بنابراین اولویت با مناطقی است که سرانه کمتری دارند. تعهد خیرین استان برای شش ماه اول امسال  حدود ۱۳۰ میلیارد تومان بوده که بخشی از آن محقق شده و مابقی هم به زودی جذب می‌شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار