کد خبر: ۱۰۷۴۷۶۸
تاریخ انتشار: ۰۹ آبان ۱۴۰۱ - ۱۹:۲۴ 31 October 2022

اختصاصی هما خوزستان

مینا فراز

۱۳ آبان در تقویم جمهوری اسلامی ایران به عنوان روز دانش آموز نامگذاری شده است. علت نامگذاری این روز، بنا به آمار بنیاد شهید انقلاب اسلامی کشته شدن ۲ نفر است که یکی از آن‌ها دانش‌آموز بود.

روز دانش بیانگر حماسه ها، ایثار‌ها و فداکاری‌های دانش آموزان ایران اسلامی است همان طور که می‌دانیم دانش آموزان آینده سازان ایران هستندو به همین دلیل این روز باشکوه به روز «دانش آموز» نامیده شد.

دانش آموزان عزیز در به ثمر رسیدن انقلاب اسلامی و حفظ ارزش‌های کشور عزیزمان ایستادگی کردند و در زمان جنگ تحمیلی برای حفظ آب و خاک کشور نیز فارغ از سن و سال یا به عبارتی کوچکی و بزرگی وارد میدان نبرد شدند و جانانه امام خمینی (ره) را یاری کردند.

دانش آموزان کشور عزیز ما آگاه و بصیر هستند و در مبارزه با استکبار، همواره نقشی فعّال و فراموش ناشدنی ایفا کرده اند، دانش آموزان علاوه بر آن در عرصه‌های مهم علمی در گسترش دریچه‌های علم و دانش، تولیدات دانش آموزی گام برداشتند.

در المپیاد، مسابقات علمی کشوری و بین المللی و ... همواره دانش آموزان ایرانی خوش درخشیدند، چرخ هالی صنعت و تولید در کشور با رهنمود‌های رهبری به کمک جوانان و نوجوانان به حرکت در می‌آید.

امیدواریم دانش آموزان در همه عرصه‌های علمی، فرهنگی، ورزشی و ... به خوبی نقش مهم خود را ایفا کنند و برای سربلندی و عزت کشوری تلاش خود را به کار ببندند.

رسانه وزین روزنامه هما خوزستان پیشاپیش یوم الله ۱۳ آبان و روز دانش آموز را بر آینده سازان ایران اسلامی تبریک و تهنیت دارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار