فرماندار ویژه جهرم گفت: خرید و فروش، تولید و حمل چوب و زغال بلوط ممنوع و تخلف است.
کد خبر: ۱۰۷۶۴۲۴
تاریخ انتشار: ۱۹ آبان ۱۴۰۱ - ۱۶:۲۳ 10 November 2022

تابناک فارس به نقل از مهر: محمدحسن شعبانی، بعد از ظهر پنجشنبه در کارگروه ساماندهی کوره‌های ذغالی شهرستان و مبارزه با قاچاق چوب اظهار داشت: در راستای مبارزه با قاچاق چوب جنگلی، گشت‌های شبانه روزی به صورت مستمر در شهرستان فعال است و نظارت‌ها بر قاچاق چوب افزایش یافته و خودروهای حامل و انبارهای چوب توقیف خواهند شد.

وی افزود: باتوجه به اهمیت مقابله با قطع درختان با متخلفان در این حوزه به طور جدی برخورد شده و به مراجع قضائی معرفی خواهند شد.

فرماندار ویژه جهرم تاکید کرد: از دستگاه‌های ذیربط درخواست می‌کنیم این موضوع را به طور جدی پیگیری و دنبال کنند.

نماینده عالی دولت در شهرستان جهرم با تأکید بر لزوم مشارکت تشکل‌های مردم‌نهاد و سایر فعالان مدنی در امر مقابله با قاچاق، گفت: یکی از روش‌های مقابله با قاچاق چوب از طریق جلب مشارکت سمن‌ها و همیاران طبیعت است که باید از ظرفیت آنان استفاده شود.

شعبانی در پایان با بیان اینکه لازم است بطور جدی در حوزه مبارزه با قاچاق فرهنگ‌سازی شود، ادامه داد: درخواست داریم که رسانه‌ها و فعالان محیط زیست در راستای تبیین اهمیت این امر و فرهنگ‌سازی اقدام خودجوش انجام دهند.

شهسواری، رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیز داری شهرستان جهرم در این جلسه بیان داشت: با توجه به اینکه شهرستان جهرم، یکی از شهرستان‌های قطب تولید زغال است، متأسفانه چوب‌های جنگی خصوصاً از نوع بلوط از شهرستان‌ها و استان‌های همجوار به شهرستان ارسال شده و در جهرم تبدیل به زغال بلوط می‌شود.

وی با بیان اینکه خرید و فروش، تولید و حمل زغال و چوب بلوط قاچاق و تخلف محسوب می‌شود، تاکید کرد: جریمه‌های سنگین در انتظار متخلفین است و قطعاً پرونده آنان برای برخورد قاطع به مراجع قانونی ارسال خواهد شد.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیز داری شهرستان جهرم با اشاره به اینکه خودروهایی که اقدام به حمل چوب و زغال بلوط می‌کنند به مدت زیادی توقیف می‌شود، افزود: در سال جاری قریب به ۱۵ خودرو توقیف و ۲۵ تن چوب بلوط و ۲ تن زغال بلوط کشف شده است.

شهسواری در پایان از شهروندان خواست تا در صورت مشاهده یا اطلاع هرگونه تخلف در این زمینه، به سامانه ۱۵۰۴ یا اداره منابع طبیعی و آبخیز داری شهرستان جهرم گزارش دهند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار