رئیس پلیس راهور هرمزگان از افزایش 75 درصدی تخلفات راهنمایی و رانندگی و کاهش 11 درصدی متوفیان تصادف در یک سال اخیر نسبت به مدت مشابه در این استان خبر داد.
کد خبر: ۱۰۸۱۵۷
تاریخ انتشار: ۱۶ مهر ۱۳۹۴ - ۱۴:۰۰ 08 October 2015
به گزارش تابناک هرمزگان به نقل از فارس، محمدباقر سلیمی پیش از ظهر امروز در نشستی خبری که به مناسبت هفته ناجا برگزار شد، ضمن ارائه گزارشی مرتبط با حوزه ترافیکی از یک سال گذشته تاکنون اظهار داشت: در این مدت زمان 136 هزار و 626 مورد خدمت در حوزه شماره‌گذاری به مردم ارائه شده که در این حوزه شش هزار و 147 دستگاه خودرو نو داخلی و چهار هزار و 265 خودروی خارجی نیز پلاک شده است.
 
وی با بیان اینکه 30 هزار و 653 مورد تعویض پلاک خودرو از یک سال گذشته تاکنون در استان داشته‌ایم، اضافه کرد: در این مدت 365 مورد گذر پلاک موقت صادر شده است.
 
رئیس پلیس هرمزگان افزود: در سه شهرستان خمیر، جاسک و سیریک از سال گذشته تاکنون دفتر خدمات خودرویی برای شماره گذاری راه‌اندازی شده است.
 
سلیمی گفت: در بشاگرد و ابوموسی نیز که هیچ کدام از این خدمات داده نمی‌شد، با آموزش افسران مربوطه کار بازدید و تکمیل فرم‌های بررسی اینگونه خدمات در این دو شهرستان نیز قابل ارائه شده، که این سطح از خدمات به معنی این است که دیگر مردم این شهرستان می‌توانند بدون انتقال خودرو خود به شهرستان‌های اطراف خدمات مورد نیاز را از طریق بستر اتوماسیون دریافت کنند.
 
این مسئول با بیان اینکه در این یک سال 56 هزار و 429 خدمت مرتبط با حوزه گواهینامه نیز ارائه شده است، گفت: در این مدت 27 هزار و 327 نفر جدید متقاضی گواهینامه داشته‌ایم که هفت هزار و 937 نفر موفق به دریافت گواهینامه در پایه‌های مخلتف و ویژه شده‌اند که این تعداد برابر با یک سوم کل متقاضیان و ورودی‌هاست.
 
سلیمی از راه‌اندازی آموزشگاه‌های ویژه برای صدور گواهینامه موتور سکلیت در بستک و و بندرلنگه خبر داد و گفت: دریافت تمامی خدمات مرتبط با گواهینامه نیز در پارسیان و قشم قابل ارائه شده ‌که در این شهرستان‌ها برای دریافت خدمات پایه یکم باید به مرکز استان مراجعه شود.
 
رئیس پلیس راهور هرمزگان در بخش دیگری از سخنان خود اضافه کرد: در این مدت تعداد 72 جلد گواهینامه دارای نمره منفی ضبظ و تعداد 4 هزار و 880 خودروی دارای خلافی بالای 10 میلیون تومان نیز توقیف شده است.
 
سلیمی با بیان اینکه از هفته ناجا سال گذشته تاکنون تعداد 505 هزار و 860 برگ جریمه صادر و پانج شده است، اضافه کرد: این نشان از تمرکز پلیس بر رعایت قوانین دارد.
 
وی به برگزاری نشست‌ها، همایش‌ها و دوره‌های آموزشی در باب فرهنگ‌سازی اشاره کرد و یادآور شد: در این مدت در باب حوزه اطلا‌ع‌رسانی از طریق بروشور و استفاده از ظرفیت‌ رسانه‌ها نیز دستاوردهای خوبی حاصل شده است.
 
این مسئول ادامه داد: 995 هزار و 179 تخلف در یک سال اخیر مورد اعمال قانون و ثبت تخلف در استان شده‌ که نسبت به سال گذشته خود، دارای رشد 75 درصدی شده است.
 
وی گفت: 9 هزار و 26 دستگاه خودرو و 25 هزار و 65 موتورسکلیت نیز در یک سال اخیر توقیف شده ‌که بیشترین دلیل توقیف مخدوش بودن مدارک و یا پلاک و تخلفات خطرناک و حادثه‌ساز بوده است.
 
سلیمی گفت: بیشترین مورد تخلفات مربوط به تخلفات سرعت است که رقم آن برابر با 31 هزار و 58 مورد است که دارای رشد 527 درصدی است.
 
وی ادامه داد: از مجموع تخلفات، 45 درصد تخلفات حادثه‌ساز و 35 درصد تخلفات ساکن بوده‌ که خود هر کدام تعاریف مربوط به خود را دارد.
 
سلیمی گفت: بررسی ترافیکی صنوف یکی از فعالیت‌های پلیس راهور است، که در یک سال اخیر هزار و 860 پرونده در این باب مورد رسیدگی و تعیین تکلیف قرار گرفته است.
 
این مسئول با بیان اینکه در یک سال اخیر نسبت به مدت مشابه تلفات در حوادث رانندگی در استان 11 درصد کاهش داشته است، گفت: در یک سال اخیر 93 نفر فوت کرده‌اند که در سال قبل‌تر این رقم برابر با 100 نفر بوده است.
 
رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی هرمزگان گفت: در تصادفات خسارتی 41 درصد کاهش داشته‌ایم که در مجموع کل تصادفات که رقم آن 3 هزار و 169 مورد است نسبت به سال گذشته، 16 درصد کاهش نشان می‌دهد.
 
سلیمی ادامه داد: بندرعباس، میناب، قشم و بندرلنگه دارای بیشترین فراوانی تصادفات و ابوموسی، بشاگرد، سیریک و حاجی‌آباد دارای کمترین فراوانی هستند.
 
وی گفت: از میان متوفیان 40 درصد راکبان موتورسکیت، 36 درصد عابران پیاده و 12 درصد سرنشینان خودروها هستند که فراوانی مجروحان تصادفات نیز 50 درصد مربوطه به راکبان، 32 درصد مربوط به عابران پیاده و پنج درصد مربوطه به ترک‌نشینان موتورسکلیت است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار