کارخانه قند یاسوج بعد از گذشت بیش از دو دهه راکد بودن با شکستن پلمب آن توسط آیت الله رئیسی مجدد به چرخه تولید باز می‌گردد تا مجدد دود از نماد صنعت کهگیلویه و بویراحمد بلند شود.
کد خبر: ۱۰۸۱۵۹۲
تاریخ انتشار: ۲۰ آذر ۱۴۰۱ - ۱۶:۵۷ 11 December 2022

کارخانه قند مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد که به نماد صنعت استان معروف است در سال ۱۳۴۴ برای توجیه توجه رژیم به عشایر راه‌اندازی شد و نان بسیاری از سفره‌های این دیار در این کارخانه تأمین می‌شد. تا اینکه برای سال های یاد این کارخانه از حرکت ایستاد و نهایتا با حمایت های رئیسی در دوران ریاست بر قوه قضائیه وارد فاز احیا شد .

به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، مدیرکل ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) گفت : کارخانه قند یاسوج بعد از چند دهه تعطیلی، بزودی زیر خط تولید می‌رود.
شایان نادری اظهار داشت: با توجه به برنامه ریزی‌های انجام شده کارخانه قند یاسوج به عنوان نماد صنعت استان کهگیلویه و بویراحمد بعد از چند دهه تعطیلی پایان امسال یا اوایل سال آینده زیر خط تولید می‌رود.
وی با تاکید بر اینکه این وعده در صورت تحقق تعهدات بانک تجارت مبنی بر پرداخت تسهیلات مورد نیاز محقق می‌شود، عنوان کرد: این بانک ۱۵۰ میلیارد تومان تعهد پرداخت تسهیلات دارد که تاکنون ۲۰ میلیارد تومان آن پرداخت شده است.
مدیرکل ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: در صورت انجام این تعهدات پایان امسال یا ابتدای سال آینده عملیات تصفیه شکری در کارخانه قند یاسوج آغاز می‌شود.
نادری اعتبار مورد نیاز برای راه اندازی کارخانه قند یاسوج را ۳۰۰ میلیارد تومان عنوان کرد و افزود: این کارخانه قبل از تحویل به ستاد اجرایی متروکه و همچون انبار آهن آلات بود که با همت متخصصان بومی و کارخانه قندی‌های یاسوج بازسازی و تعمیر شد.
وی بیان کرد: طبق برنامه ریزی انجام شده پاییز سال آینده تولید چغندری انجام خواهد شد که در این راستا حمایت از چغندرکاران هم استانی اولویت خواهد بود و بعد از کشاورزان استان‌های همجوار حمایت خواهیم کرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار