رییس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه با بیان اینکه کشت قراردادی از جمله برنامه‌های کلیدی دولت و وزارت جهاد کشاورزی است گفت: برای حمایت از کشاورزان به دنبال نهادینه‌سازی کشت قراردادی در کشور هستیم زیرا در آینده بسیاری از حمایت‌های دولت از کشاورزان در بستر همین کشت قراردادی اجرا خواهد شد.
کد خبر: ۱۰۸۱۶۶۹
تاریخ انتشار: ۲۱ آذر ۱۴۰۱ - ۰۹:۵۹ 12 December 2022

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از ایرنا «علی چاله‌چاله» در جلسه ستاد زراعت سازمان جهاد کشاورزی، با اشاره به اهمیت کشت قراردادی افزود: موانع و مشکلات انعقاد قرارداد در کشت قراردادی رفته رفته در حال بر طرف شدن است.

وی گفت: با حل مشکلات انتظار داریم کشاورزان استان از کشت قراردادی استقبال بهتری داشته باشند.

چاله‌چاله در ادامه گفت: راهکار متعادل سازی تولید در بخش کشاورزی و کشت قراردادی در دستور کار این وزارت جهاد کشاورزی و از این رو مدیران و کارشناسان باید با جدیت بیشتری موضوع کشت قراردادی را برای کشاورزان تبیین کنند.

اقتصاد استان کرمانشاه متکی به کشاورزی است

وی در ادامه با بیان اینکه یک و نیم درصد اراضی کشور در استان کرمانشاه قرار دارد، گفت: کرمانشاه با بیش از ۹۴۰ هزار هکتار اراضی کشاورزی و باغات ؛ ۷۰۰ هزار هکتار دیم، ۲۰۰ هزار هکتار اراضی آبی و بیش از ۴۰ هزار هکتار باغ دارد.

چاله‌چاله همچنین بیان داشت: سالانه نزدیک به چهار میلیون و ۸۰۰ تن انواع محصولات کشاورزی در این استان تولید می شود و از این رو کرمانشاه یکی از قطب های کشاورزی کشور است.

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه همچنین با بیان اینکه استان کرمانشاه ۱۶۰ هزار کشاورز فعال دارد، افزود: ۲۹ درصد اشتغال استان در حوزه کشاورزی مشغول بکارند و به نوعی اقتصاد کرمانشاه متکی به کشاورزی است.

کشت قراردادی در کشور در ابتدای مسیر است

معاون شرکت بازرگانی دولتی ایران نیز در این جلسه گفت: کشت قراردادی در کشور ما در ابتدای مسیر است و باید همه کمک کنیم تا بستر کشت قراردادی در کشور عملیاتی شود.

سید «مازیار احمدحسینی» مشارکت کشاورزان در این طرح در قالب بستر الکترونیکی را مهم تلقی کرد و افزود: با توجه به تاکید وزیر جهاد کشاورزی، انعقاد قرارداد مستقیم با کشاورزان از مزایای مهم این کشت به حساب می آید و با استمرار این طرح شاهد استقبال بیشتر و بهتر کشاورزان از کشت قراردادی خواهیم بود.

وی سپس بیان داشت: برای اجرای بهتر کشت قراردادی لازم است موانع دست و پا گیر رفع شود و دولت به عنوان مجری طرح باید در ارتباط با تولید کنندگان بخش خصوصی با کشاورزان تسهیل گری کنند تا کشت قراردادی در کشور نهادینه شود.

استان کرمانشاه بیش از ۲ میلیون نفر جمعیت ساکن در ۳۴ شهر و ۲ هزار و ۵۹۰ روستا دارد.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار