کد خبر: ۱۰۸۲۰۴۰
تاریخ انتشار: ۲۳ آذر ۱۴۰۱ - ۱۱:۳۲ 14 December 2022

اختصاصی هما خوزستان

افشار پرویزی بابادی


کم کم فصل امتحانات از راه رسید و دانش آموزان برای نیم سال اول سال تحصیلی باید در امتحانات مداری شرکت کنند، فصلی که پر از استرس و نگرانی است و ایام امتحانات برای دانش آموزان به شکل خاصی سپری می‌شود.

حاصل تلاش و در س خواندان در حدود ۳ الی ۴ مال سال تحصیلی را در یک امتحان خلاصه کنند، گرفتن نمره بالا همواره آرزوی همه‌ی بچه‌های است که پشت میز و نیمکت‌ها برای ساختن فردایی بهتر تلاش می‌کنند، است.

مرور شب‌های امتحانی برای کسانی که فارغ التحصیل شده اند هم بیانگر روز‌های تلاش و درس خواندن همراهی خانواده‌ها و تمام کردن کتاب و جزوه در شب امتحان است، بچه‌هایی که شب امتحان تازه برای بار اول شروع به درس خواندن می‌کردند، فصل امتحانات بسیار سخت و اذیت کننده است.

گذر از این ایام و کسب نمره‌های خیلی خوب مستلزم در خواندن در طول ماه‌ها و هفته‌ها است که برای ایام امتحانات تنها مرور درس‌ها لازم باشد، معلمان نیز انتظار دارند حاصل تلاش خود را در کسب نمره‌های بالا از سوی دانش آموزان ببینند.

مدیریت زمان در شب‌های امتحان

تنظیم وقت با برنامه‌ی امتحانی برای مدیرت زمان، حفظ سلامتی و آرامش روانی در دوران امتحان از اهمیت بالایی برخوردار است، همچنین تغذیه مناسب، خواب کافی، دوری از تنش‌ها و اضطراب‌ها در این فصل بسیار باید مورد توجه قرار گیرد.

خانواده‌ها باید توجه کافی داشته باشند که حاصل چند ماه تحصیل فرزندشان در امتحانات مشخص می‌شود پس برنامه‌ریزی درسی برای مطالعه به موقع و ایجاد فضای آرامش و سکوت و تغذیه دانش‌آموزان در فصل امتحانات را مد نظر قرا دهند.

فضای کتابخانه‌ها برای دانش آموزانی که عادت ندارند در سر و صدا مطالعه داشته باشند مناسب است، پس دانش آموزان با داشتن برنامه ریزی مناسب و کنار گذاشتن فضای مجازی و مطالعه و مرور درس‌ها می‌تواند در فصل امتحانات به نتیجه دلخواه خود برسند.

برخی از دانش‌آموزان برای اینکه تمرکز بیشتری در شب امتحان داشته باشند از قرص‌هایی استفاده می‌کنند که کاملاً اشتباه است، و سلامتی و گا‌ها جان آن‌ها را به خطر می‌اندازد، خانواده‌ها در حمایت و مراقبت از دانش آموزان باید بیشتر کوشا باشند و همراه آن‌ها باشند تا این فصل مهم تحصیلی آن‌ها به ایمنی و با کسب موفقیت سپری شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار