حکم تخریب یک ساختمان نیمه کاره در قم به دلیل تخلفاتی که در پیشروی به خیابان و املاک مجاور داشته صادر و هم اکنون در حال تخریب است.
کد خبر: ۱۰۸۲۵۹۳
تاریخ انتشار: ۲۷ آذر ۱۴۰۱ - ۰۹:۲۱ 18 December 2022

به گزارش تابناک قم، ساختمانی ۵ طبقه در خیابان شهیدان محمودنژاد قم به دلیل تخلفاتی همانند پیشروی در خیابان و نیز تجاوز به املاک شخصی مجاور از سوی مراجع صدور پروانه دستور تخریب گرفت.

سازمان نظام مهندسی ساختمان استان قم در این خصوص با صدور اطلاعیه ای اعلام کرد: وضعیت فعلی به وجود آمده به علت تخریب عمدی ساختمان بعد از اجرا، آن هم به دلیل تجاوز این پروژه به خیابان، همچنین املاک شخصی مجاور صورت گرفته و طرح موضوعاتی همچون ریزش ساختمان در حال اجرای سقف، ریزش سقف به علت موارد فنی و مواردی از این دست خلاف واقع بوده و صحت ندارد.

این سازمان عنوان داشت: کنترل جانمایی و محل قرارگیری ساختمان جزو شرح وظایف ناظران نبوده و مالک می‌بایست قبل از شروع عملیات ساختمانی، برای اخذ بر و کف به مرجع صدور پروانه مراجعه کند.

نظام مهندسی قم به شهروندان توصیه کرده، برای جلوگیری از وارد شدن خسارات مشابه که به طور مستقیم باعث هدر رفتن سرمایه‌های ملی می‌شود، ضمن به کارگیری افراد متخصص جهت اجرای عملیات ساختمانی، از مشورت متخصصان استفاده کنند.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار