سرپرست ستاد کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد کهگیلویه و بویراحمد:
لایقی اصل: این نمایشگاه با تأکید بر مردمی بودن فعالیت‌ها در مدارس برگزار می‌شود تا همه نوجوانان و جوانان با این افراد آشنا شوند.
کد خبر: ۱۰۸۲۹۰۱
تاریخ انتشار: ۲۸ آذر ۱۴۰۱ - ۱۵:۲۹ 19 December 2022

به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد، سرپرست ستاد کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد این استان در نشست با مدیر ستاد اقامه نماز استان با اشاره به اینکه می‌توان از ظرفیت خیرین مسجدساز در زمینه ساخت و ساز و تعمیر مساجد استفاده کرد، گفت: بیش از ۱۰۰ برنامه طراحی و به ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی مساجد کشور ابلاغ شد که با هم‌افزایی سایر دستگاه‌ها می‌توان این برنامه‌ها را در سطح این استان به مرحله اجرا در آورد.

 

لایقی اصل با بیان اینکه امسال این آمادگی وجود دارد که نمایشگاه "نخبگان مسجدی" را در مدارس برگزار کنیم تا همه نوجوانان و جوانان با این افراد آشنا شوند، افزود: شخصیت‌ها و نخبگان فراوانی در کهگیلویه و بویراحمد وجود دارد که همه برخاسته از بطن مساجد هستند که می‌توان با همکاری ستاد اقامه نماز و صدا و سیما برنامه‌ای را به‌صورت مشارکتی تحت عنوان شونشینی با حضور بزرگان برگزار و دستاورد‌های قبل و بعد از انقلاب توسط این افراد تشریح کرد.

 

وی به تأکید مقام معظم رهبری در زمینه تولید سرود برای تأثیرگذاری بر افراد جامعه اشاره کرد و ادامه داد: با همکاری معاونت هنری و سینمایی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی این استان، آموزش اعضای کانون‌ها در زمینه تولید سرود، آموزش بازیگری، فیلم نامه‌نویسی، هنر‌های تجسمی، عکاسی و ... در دستور کار قرار می‌گیرد.

 

سرپرست ستاد کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد این استان آموزش نوجوانان و جوانان مسجدی را ضروری عنوان کرد و گفت: این مهم طبق تفاهم نامه‌ای که با اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان صورت می‌گیرد، عملی خواهد شد.

 

"یاوران نماز" ظرفیت خوبی برای کانون‌های مساجد است

 

مدیر ستاد اقامه نماز استان کهگیلویه و بویراحمد نیز از آمادگی همکاری این ستاد با ستاد کانون‌های فرهنگی هنری مساجد تاکید کرد و یادآور شد: جوانان عضو کانون‌های مساجد با انگیزه و علاقه‌مند به مسائل دینی و مذهبی در حال فعالیت هستند.

 

حجت‌الاسلام رضا قاسمی گفت: فعالیت ستاد اقامه نماز و کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد در یک راستا و مکمل یکدیگر هستند و می‌توانند در کنار همدیگر فعالیت‌های ارزشمندی را انجام دهند.

 

وی به موضوع "یاوران نماز" اشاره کرد و ادامه داد: این موضوع ظرفیت خوبی برای کانون‌های مساجد بوده و تلاش می‌کنیم "یاوران نماز" از بچه‌های مسجدی انتخاب شوند لذا این افراد در طول سال برنامه‌های فرهنگی و هنری خوبی در دستور کار دارند.

 

مدیر ستاد اقامه نماز استان کهگیلویه و بویراحمد خیرین مسجدساز را ظرفیت خوبی برای ساخت و ساز، مرمت و نوسازی مساجد نیمه کاره دانست و بیان کرد: می‌توان از اعضای فعال کانون‌ها و ظرفیت آن‌ها در مجمع خیرین مسجدساز استفاده کرد.

 

حجت‌الاسلام قاسمی بر ضرورت بیشتر فعالیت‌های کانون مساجد در مدارس تاکید کرد و گفت: بعد از سخنان مقام معظم رهبری سمت و سوی برنامه‌های ستاد اقامه نماز به طرف مدارس رفته است که می‌توان از ظرفیت دانش‌آموزان در مدارس برای ارتباط بیشتر موضوعات «مسجد، خانه و مدرسه» با همکاری ستاد کانون‌های مساجد استفاده کرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار