معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان کرمانشاه گفت: یک هزار واحد بهداشتی فعال در استان کرمانشاه وجود دارد.
کد خبر: ۱۰۸۲۹۶۳
تاریخ انتشار: ۲۹ آذر ۱۴۰۱ - ۰۹:۰۰ 20 December 2022

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از مهر ابراهیم شکیبا صبح سه شنبه در نشست پایش مدیریتی معاونت بهداشتی توسط کارشناسان وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی اظهار کرد: هم اکنون حدود یک هزار واحد بهداشتی فعال در استان کرمانشاه وجود دارد.

وی افزود: خوشبختانه در میانگین مرگ مادران باردار در سطح کشور استان کرمانشاه در رتبه پایین قرار دارد و ۲۵ تخت مراقبت ویژه نوزادان به بیمارستان‌ها اضافه شده و در کاهش مرگ کودکان یک تا ۵۹ ماهه از ۶.۶ به ۴.۹۳ درصد رسیده ایم که از میانگین کشوری پایین‌تر است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان کرمانشاه تصریح کرد: در حوزه آموزش و پیشگیری از رفتارهای مخاطره آمیز در نوجوانان در استان بسیار خوب کار شده و پوشش واکسیناسیون در استان ۹۸ درصد است و از میانگین کشوری بالاتر هستیم.

شکیبا بیان کرد: در شناسایی بروز طغیان‌ها نیز در چندین سال پیاپی رتبه اول کشور را داریم و در شناسایی و غربالگری کم کاری تیروئید نوزادان و فنیل کتونوری هم بسیار خوب عمل کرده ایم.

وی ادامه داد: جز اولین دانشگاه‌هایی بودیم که مرکز پاسخگویی و مشاوره ۲۵۲۵ را فعال کردیم و استودیو سلامت در محل معاونت بهداشتی را در اوج اپیدمی کرونا راه اندازی کردیم.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان کرمانشاه گفت: در حوزه معرفی روستای سالم در استان تاکنون پنج روستا معرفی و ۲ روستای سالم دیگر نیز در دست اقدام است.

شکیبا اضافه کرد :۷۹ مرکز دندانپزشکی فعال با ۹۴ دندانپزشک و هشت بهداشتکار دهان و دندان در استان فعال بوده و در زمینه خود مراقبتی فردی جز پنج استان برتر کشور هستیم و در شناسایی تب کریمه کنگو بسیار خوب عمل کرده ایم.

وی اضافه کرد: ۲۵ مرکز روستایی را به منظور ارائه خدمات سطح یک و ۲ دندانپزشکی راه اندازی و تجهیز کرده‌ایم و موبایل کلینیک دندانپزشکی به مناطق روستایی و محروم اعزام می‌شود.

شکیبا گفت: آزمایشگاه سل به عنوان آزمایشگاه مرجع سل استان کرمانشاه و چهار استان همجوار برایب انجام کشت و انتی بیوگرام و مولکولی انتخاب شده و رتبه عالی از آزمایشگاه فرا ملی سوئد در چندین سال متوالی به دست آورده ایم.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار