مدیر شبکه بهداشت و درمان روانسر با اشاره به فعالیت مراکز بهداشت در شهرستان روانسر، گفت: درمانگاه شماره ۲ روانسر بیش از ۱۶هزار زیر پوشش دارد که ۲ هزار نفر آن روستایی است.
کد خبر: ۱۰۸۳۱۵۵
تاریخ انتشار: ۳۰ آذر ۱۴۰۱ - ۰۸:۵۵ 21 December 2022

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از مهر دکتر محی الدین امینی مدیر شبکه بهداشت شهرستان روانسر شامگاه سه شنبه در جریان بازدید و پایش دوره‌ای از شبکه بهداشت روانسر اظهار کرد: جمعیت زیر پوشش درمانگاه شماره ۲ روانسر حدود ۱۶ هزار نفر است که ۲ هزار نفر آن روستایی و ۱۴ هزار نفر جمعیت شهری است.

وی با اشاره به اینکه سه خانه بهداشت و پنج روستای قمر در شهرستان فعال است، گفت: ۱۶۲ مادر باردار تحت پوشش این مرکز است و مراقبت‌های پیش از بارداری به صورت روتین انجام می‌شود.

مدیر شبکه بهداشت و درمان روانسر تصریح کرد: چهار پزشک، چهار دندانپزشک و سه ماما در این مرکز حضور دارند که هر ماما ۷ هزار نفر تحت پوشش دارد.

وی خاطرنشان کرد: مرکز کوهورت در این شهرستان تأسیس شده که جمعیت تحت پوشش آن افراد ۳۵ الی ۶۵ سال است و غربالگری سالمندان در این مرکز صورت می‌گیرد.

امینی با ابراز خرسندی گفت: خوشبختانه هیچ مرگ مادر بارداری در این شهرستان رخ نداده و پسماندهای عفونی بیمارستانی به صورت کاملاً اصولی و بهداشتی دفع می‌شود.

مدیر شبکه بهداشت و درمان روانسر گفت: مراقبت و ارزیابی دوره‌ای از نوجوانان و جوانان ۱۰۰ درصد است و بر اساس نیاز سنجی، آموزش‌های سلامت مراقبین سلامت و به‌ورزان به مردم انجام می‌شود.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار