سرپرست شرکت گاز استان کرمانشاه با بیان اینکه مصرف روزانه گاز در استان به بیش از ۱۷/۵ میلیون مترمکعب رسیده است، گفت: با توجه به فصل سرما و افزایش شدید مصرف گاز، اگر نهادهای عمومی، دولتی و مردم الگوی مصرف بهینه گاز را رعایت نکنند، باعث اختلال در شبکه و بروز مشکلاتی در گازرسانی می‌شود.
کد خبر: ۱۰۸۳۲۴۱
تاریخ انتشار: ۳۰ آذر ۱۴۰۱ - ۱۲:۴۰ 21 December 2022

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از ایرنا «ناصر حسینی» با بیان اینکه روز گذشته (سه شنبه ۲۹ آذرماه) بیش از ۱۷/۵ میلیون مترمکعب گاز در استان کرمانشاه مصرف شد، افزود: از این میزان، ۱۲ میلیون متر مکعب آن در بخش خانگی و برخی صنایع کوچک مصرف شده است.

وی با تاکید بر اینکه الگوی مصرف بهینه گاز را باید جدی بگیریم تا اختلالی در شبکه گاز رسانی بوجود نیایید، گفت: شرکت گاز این آمادگی را دارد که به صورت رایگان نسبت به بهینه سازی موتورخانه ها و سیستم گرمایشی ادارات و سازمان ها اقدام کند و کما اینکه تاکنون در چندین دستگاه اداری این کار را انجام داده است.

حسینی با اشاره به طرح پایش دمای ادارات و سازمان ها و مکان های عمومی، گفت: در این طرح به مراکزی که دمای رفاه (۱۸درجه سانتیگراد) که طی بخشنامه ای به آنها ابلاغ شده را رعایت نکنند هشدار داده ایم و در صورت تکرار گاز آنها قطع و حتی ممکن است به دادگاه معرفی گردند.

وی همچنین از نهادهای عمومی مانند تکایا، مساجد و نیز سالن های ورزشی و بویژه استخرها خواست نسبت به رعایت مصرف بهینه گاز در واحدهای تابعه خود و همچنین پرداخت مطالبات شرکت گاز اقدام نمایند.

پیشنهاد یک روز تعطیلی به استانداری داده ایم

سرپرست شرکت گاز استان کرمانشاه همچنین در ادامه و در راستای کاهش مصرف گاز گفت: طی مکاتبه با استاندار کرمانشاه پیشنهاد دادیم یک روز در هفته تعطیل شود که قرار است تصمیم گیری و دستورات لازم در این خصوص بزودی اعلام گردد.

حسینی در پایان با بیان اینکه ۳۳شهر استان کرمانشاه از نعمت گاز برخوردارند، افزود: ۹۹/۶درصد جمعیت شهری و ۸۶/۵ درصد جمعیت روستایی استان کرمانشاه از نعمت گاز طبیعی برخوردار است.

استان کرمانشاه با بیش از ۲ میلیون نفر جمعیت، ۳۴ شهر و ۲ هزار و ۵۹۰ روستا دارد.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار