فرماندار شهرستان سرپل ذهاب در گفتگو با تابناک:
فرماندار شهرستان سرپل ذهاب گفت: بر اساس طرح سامانه گرمسیری باید ٢٧ هزار هکتار از زمین‌های کشاورزی به سامانه گرمسیری متصل شوند که تا کنون ٢٠ هزار هکتار از آن متصل شده است.
کد خبر: ۱۰۸۳۳۸۱
تاریخ انتشار: ۰۱ دی ۱۴۰۱ - ۱۲:۳۹ 22 December 2022

صدرالله بابلی در گفتگو با خبرنگار تابناک کرمانشاه اظهار کرد: طرح سامانه گرمسیری یک طرح بسیار بزرگ عمرانی ملی است و تعهد شده ۲۷ هزار هکتار از زمین‌های شهرستان به سامانه گرمسیری متصل شوند این طرح با دستور مقام معظم رهبری در گذشته از محل صندوق توسعه ملی تامین اعتبار شد و تا کنون حدود ۲۰ هزار هکتار متصل شد و حدود ۷ هزار و ۵۰۰ هکتار از آن باقی مانده که در سفر رییس جمهور هم مطرح شد، این جزو مصوبات است و دستور تامین اعتبار را دادند.

وی افزود: پیمانکاران برای اجرای پروژه در حال انجام کار هستند و قرار شد در صورت تخصیص اعتبار تا پایان سال طبق قولی که منابع آب نیرو سامانه گرمسیری دادند متصل شوند اگر چه این تعهد برای به اتمام رساندن پروژه سال ۱۴۰۲ است.

فرماندار شهرستان سرپل ذهاب ادامه داد: اجرای این طرح برکات خوبی داشته و خوشبختانه فعالیت کشاورزی و برداشت گندم و چغندر قند و ذرت و صیفی جات شایسته تحسین و تقدیر است که این نعمت بزرگ بر این منطقه آمده است، انتظار ما این است که اراضی به جا مانده هر چه زودتر متصل شوند و کشاورزان هم در این زمینه سود خواهند برد.

بابلی مزایای اجرای این طرح را اشتغالزایی، تولیدات و خودکفایی دانست و گفت: بسیاری از این زمین‌ها که اکنون متصل شدند قبلا دیم بودند و اکنون با روش‌های نوین کشاورزی خروجی این کار خروجی خوبی بوده و جنبه‌های مختلف و تاثیرات بسیار مثبتی خواهد داشت، اجرای این طرح در منطقه دشت ذهاب، بخش مرکزی و بخشی از قلعه شانی است.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار