مدیرعامل شرکت آب منطقه ای آذربایجان شرقی از کاهش 60 درصدی بارش‌‌ها در پائیز امسال در استان خبر داد.
کد خبر: ۱۰۸۳۴۸۱
تاریخ انتشار: ۰۲ دی ۱۴۰۱ - ۱۱:۱۰ 23 December 2022

به گزارش تابناک آذربایجان شرقی، یوسف غفارزاده صبح امروز در جمع مردم روستای تاوا ( طوق) شهرستان میانه  اظهار کرد: ما در استان با تنش آبی روبه‌رو هستیم و وضعیت بارش ما ۶۰ درصد نسبت به سال قبل کم است و این موضوع ما را نگران می کند.

وی افزود: در سفر ریاست جمهوری ۳ هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان اعتبار در حوزه آب مصوب شد که ۱۲۰۰ میلیارد تومان مربوط به شهرستان میانه بود و پروژه های سد شهریار، گرمی چای و سد آیدغموش در این شهرستان فعال است.

غفارزاده گفت: در شهرستان میانه حدود ۳۵۰ هکتار از اراضی آبی با مشکلاتی در زمینه تامین آب مواجه هستند یعنی یا آبشان تامین نمی شود و یا از طریق چاه است. تامین آب برای اراضی روستای طوق در جلسات استانی بررسی شده و حق آبه روستا از طریق سد آیدوغموش خواهد بود که این موضوع بعد از گرفت مجوز از وزارت نیرو اجرایی شده و طوق از سد آیدوغموش سهم خواهد داشت.

تنش آبی در شهرستان میانه

نماینده مردم میانه در مجلس شورای اسلامی نیز در این دیدار به مشکل آب شرب و کشاورزی در شهرستان میانه اشاره کرد و افزود: با پیگیری‌های انجام شده بخشی از مشکلات مربوط به تنش آبی در روستاها حل  شده است و در تلاش هستیم تا مشکلات بقیه را نیز رفع کنیم.

سیدمرتضی حسینی افزود: طبق برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته مشکل آب شرب روستای طوق میانه از طریق طرح جهاد آبرسانی حل می‌شود و تامین آب کشاورزی نیز از طریق سدها امکان‌پذیر خواهد بود. روستای طوق از بابت آب در مشکل است، پیشنهاد ما این بود که از سد آیدوغموش برای آبیاری باغات استفاده شود و شرکت آب منطقه ای استان سازوکارهایی را برای حل این مشکل در نظر گرفته است.  

وی با بیان اینکه روستای طوق شهرستان میانه قطب دامداری و تولید شیر است و ۴ تن برای میانه از این روستا شیر ارسال می شود افزود: باید برای سرمایه گذاری در این زمینه مانند شیرپزی صنعتی و کارخانه فرآوری شیر برنامه ریزی شده و با ارائه تسهیلات قابلیت های این روستا در زمینه کشاورزی و دامداری شکوفا شود.

پایان پیام/

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار