کد خبر: ۱۰۸۳۴۸۷
تاریخ انتشار: ۰۲ دی ۱۴۰۱ - ۱۲:۲۴ 23 December 2022

اختصاصی هما خوزستان

مينا فراز

بارش رحمت الهی با شروع شدن فصل زمستان در برخی نقاط کشور به وقوع پیوست در استان خوزستان نیز بیشتر مناطق بارانی شدند و آسمان قطرات باران را میهمان زمین کرد آسمانی که روزهای قبل به دلیل آلودگی هوا چهره‌اش گرفته بود.

رحمت الهی در فصل زمستان موجب شادی و خوشحالی مردم برطرف شدن خشکسالی میشود بارش باران در استان خوزستان که در منطقه خشک و گرم قرار دارد و تابستان های سوزان را سپری می‌کند بسیار حائز اهمیت است باران میتوانند کانون‌های ریزگرد ها را تا حدودی برطرف کند و به نهال کاری هایی که در این کانون ها صورت گرفته آبیاری مداوم برساند تا جلوی گسترش کانون ریزگرد ها گرفته شود .


بارش باران در حجم آب پشت سد ها و ذخیره آب تاثیر مستقیم دارد و بر بالا آمدن ظرفیت آب سد ها اثر گذار است با بالا آمدن آب پشت سدها ذخیره آب که ارتقا پیدا میکند رهاسازی آب برای توسعه و ارتقای کشاورزی و آبیاری اراضی باغات و دشت‌های کشت و زرع انجام میشود .


در بسیاری از مناطق خوزستان آبرسانی از طریق چاه های تامین آب شرب صورت می‌گیرد با افزایش بارش‌ها سطح سفره های آب زیرزمینی بالا آمده و چاه های آب به خوبی می توانند نیاز به دامداران کشاورزان و اهالی که منابع تامین آب شان از طریق چه است را برآورده کنند.

باران همواره به عنوان رحمتی برای حل مشکلات مردم شناخته می شود تالاب های خوزستان نیز از نعمت آب باران بی بهره نمی ماند و با بارش باران و آمدن آب از پشت سد ها تالاب ها نیز آبگیری میشوند و جلوگیری از آتش سوزی آنها و توسعه زندگی تالابی و مرزنشینی را به همراه دارد.

به راستی که این آب مایه حیات است حیات بشریت اگر سیستم دفع فاضلاب و آب های سطحی در شهرها ارتقا پیدا کند در زمینه دفع آبهای سطحی مشکلی به وجود نمی آید و امور شهروندان به درستی و با سهولت انجام می شود.

امید است فصل زمستان نوید روزهای خوش بارش باران سیراب شدن زمین بالا آمدن آب پشت سدها آبگیری تالاب ها شود و کشاورزانی که به کشت زمستانه پرداختند یا کشت پاییزه را انجام داده‌اند دست یاری را به سوی آسمان بلند کرده و از خداوند می خواهند ابرها را برای امنیت غذایی، تامین محصولات کشاورزی، امرار و معاش آنها بگریاند به راستی که فصل زمستان و بارش باران از نعمت های بزرگ خداوند است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار