به همت ستاد کانون های فرهنگی هنری مساجد استان قم:
همایش ریحانه های فاطمی ویژه دختران دهه نودی عضو کانون های فرهنگی هنری مساجد استان قم برگزار شد.
کد خبر: ۱۰۸۳۵۶۷
تاریخ انتشار: ۰۳ دی ۱۴۰۱ - ۰۹:۲۶ 24 December 2022

به گزارش تابناک قم، حجت الاسلام والمسلمین محمدرضا حیدری امروز(پنجشنبه 1دی ماه) در حاشیه برگزاری همایش ریحانه های فاطمی ضمن تسلیت به مناسبت ایام فاطمیه گفت: در اسلام جایگاه و منزلت زن به مثابه منزلت مرد می باشد و حتی در جاهایی جایگاه زنان برتر از جایگاه مردان است.

مدیر ستاد کانون های فرهنگی هنری مساجد استان قم با بیان اینکه زنان هم می توانند به جایگاه شامخ انسان کامل نائل شوند گفت: این حقیقت و منزلگاه جنسیت نمی شناسد همچنانکه در معارف حقه شیعه صدیقه طاهره سلام الله علیها مظهر انسان کامل و حقیقت ناب محمدیه صلی الله علیه و آله و سلم است ، بنحوی که در معارف ما نفس کل حضرت امیر علیه السلام را صدیقه طاهره حضرت زهرا علیها السلام دانستند.

وی ادامه داد: لذا در معارف ما همان جایگاهی که برای مردان قراردادند برای زنان هم همان جایگاه محفوظ است از عصمت تا انسان کامل بودند ، فقط جایگاه امامت را خاصه ۱۳ نور مقدس دانستند.

حجت الاسلام والمسلمین حیدری در ادامه با بیان اینکه متاسفانه در حوادث اخیر به جایگاه و حقیقت زن حمله شد گفت:در این حوادث با نگاه لیبرال فیمینیسم یا مارکسیستی فیمینیسم یا بعضاً رادیکال فمینیسم این حقیقت ناب را به جایگاه حیوانیت کشاندند و زن را بعنوان یک ابزار شهوانی با شعار آزادی معرفی کردند اما در حقیقت در این نظام هستی می بینید کسی مانند صدیقه طاهره را داریم که امام حسن عسکری علیه السلام فرمود فاطمه حجت بر ما امامان است یا در همین قم بانوی با کرامتی داریم که شفاعت همه به دست اوست.

وی در پایان با اشاره به برگزاری همایش ریحانه های فاطمی تصریح کرد: این برنامه که به همت واحد خواهران ستاد هماهنگی کانون های مساجد برگزار شد در صدد این بود که این حقیقت را به نوجوانان معرفی کند و بعنوان انسان طراز و الگوی موفق به دختران دهه نودی معرفی کند.

لازم به ذکر است همایش ریحانه های فاطمی ویژه دختران دهه نودی عضو کانون های فرهنگی هنری مساجد استان قم در مسجد مقدس جمکران با استقبال چشمگیر اعضا برگزار شد.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار