مدیر کل مدیریت بحران کهگیلویه‌ و بویراحمد اهم برنامه ها و فعالیت های هفته ایمنی در برابر زلزله و کاهش اثرات بلایای طبیعی در استان را تشریح کرد.
کد خبر: ۱۰۸۳۷۳۴
تاریخ انتشار: ۰۳ دی ۱۴۰۱ - ۲۳:۴۶ 24 December 2022

به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد، علیرضا نیکروز افزود: هفته ایمنی در برابر زلزله و کاهش اثرات بلای طبیعی از سوم تا نهم دی است که هر روز این هفته با توجه به اهداف این هفته نامگذاری شده است.
نیکروز ادامه داد: با توجه به شعار سال و لزوم نواوری در فعالیت‌های مدیریت بحران، روز اول با عنوان «مدیریت بحران، رشد، توسعه دانش و فناوری‌های نوین (تولید، دانش بنیان و اشتغال آفرین)» نامگذاری شده است.
وی گفت: روز دوم با توجه به اهمیت مردمی سازی مدیریت بحران با عنوان «مدیریت بحران، مشارکت همگانی با هدف ارتقای فرهنگ پیشگیری، بیمه و کاهش خطرپذیری» نامگذاری شده است.
نیکروز ادامه داد: نامگذاری روز سوم با هدف ایمنی در برابر زلزله خصوصا با توجه به زلزله خیز بودن استان بوده که تلاش می‌شود در راستای آموزش مقابله با ایمنی ضمن انجام اقدامات آموزشی، مانوری هم در همین راستا اجرا شود.
وی ادامه داد: یکی از موضوعات بسیار مهم در بلایا مربوط به تخریب واحد‌های ساختمانی و یا هر سازه دیگری در حوزه‌های مسکونی تجاری، کشاورزی و ... است که تلاش شده است روز چهارم با عنوان «مدیریت بحران، ارتقای سیستم بازسازی در راستای مقاوم سازی» به امر مهم در کاهش اثرات بلایای طبیعی بپردازد.
مدیر کل مدیریت بحران گفت: نامگذاری پنجمین روز این هفته در راستای برنامه ریزی در راستای مدیریت بحران با رویکرد همدلی و همزبانی دولت و ملت در جهت افزایش تاب آوری جامعه است.
نیکروز ادامه داد: در نامگذاری هفته ایمنی به افزایش آمادگی با هدف مقابله موثر که شامل موارد متعددی از پیشگیری و خود مراقبتی تا مدیریت میدانی حین و پس از وقوع بلایای طبیعی می‌شوند، توجه شده است.
مدیر کل مدیریت بحران به بیان بخش دیگری از برنامه‌های این هفته پرداخت و گفت: این اداره کل مسابقه نقاشی، فرهنگی و هنری مرتبط با موضوعات پیشگیری و کاهش خطرپذیری حوادث رو بلایا به منظور ایجاد زمینه تفکر و تعمق، ارتقای دانش و افزایش آگاهی و فرهنگ سازی ایمنی درون خانواده‌ها برگزار کند.
نیکروز افزود: این مسابقات در رشته‌های نقاشی و طراحی بین دانش آموزان مقاطع ابتدایی و پیش دبستانی، مسابقه دلنوشته در بین تمامی اقشار، مسابقه فیلم کوتاه و عکاسی بین اقشار مختلف با عناوین الف: چگونه شهرمان را در مقابل حوادث و بلای طبیعی ایمن سازیم ب: جامعه من در حال آماده شدن هست، برگزار کند که از همه برای شرکت فعال در این مسابقه دعوت می‌شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار