رییس پیش‌بینی اداره کل هواشناسی استان کرمانشاه گفت: شهر « حمیل» با ۲۰ میلی‌متر بارندگی پر بارش‌ترین شهر استان در ۲۴ ساعت گذشته بود.
کد خبر: ۱۰۸۳۸۰۷
تاریخ انتشار: ۰۴ دی ۱۴۰۱ - ۱۲:۵۱ 25 December 2022

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از ایرنا «سعید قاسمی» اظهار کرد: پس از حمیل، شهرهای سرارود با ۱۷، بیستون با ۱۵، گیلانغرب و ثلاث باباجانی با ۱۴ و روانسر و جوانرود با ۱۱ میلیمتر بارندگی در رتبه های بعدی پربارش ترین نقاط استان در این مدت قرار دارند.

وی افزود: میزان بارندگی شهر کرمانشاه نیز در شبانه روز گذشته ۱۰ میلیمتر گزارش شده است.

رییس پیش بینی اداره کل هواشناسی استان کرمانشاه یادآور شد: بر اساس آخرین تحلیل داده های هواشناسی، فعالیت سامانه حاکم بر جو منطقه، همچنان تا بعدازظهر امروز تداوم داشته و سبب وزش باد و بارندگی در سطح استان می گردد.

قاسمی ادامه داد: به دنبال خزوج این سامانه از استان انتظار می رود از فردا دمای هوا به طور میانگین بین ۶ تا هفت درجه کاهش پیدا کند.

وی اضافه کرد: به دنبال این وضعیت، در روز سه شنبه، سامانه ناپایدار دیگری، ضمن ابرناکی آسمان و در بعضی ساعات وزش باد، ممکن است بارش های پراکنده ای از برف و باران نیز برای سطح استان در پی داشته باشد.

قاسمی تاکید کرد: کاهش دمای هوا در سطوح میانی و پایینی جو، شرایط را برای تشکیل مه، بویژه در اوایل روزهای دوشنبه تا چهارشنبه، بخصوص در نواحی سردسیر، معتدل و مرطوب فراهم خواهد کرد، همچنین، از روز چهارشنبه تا پایان هفته، با تقویت نسبی شرایط پایدار در منطقه، دمای هوای روزانه در غالب نقاط استان، به آرامی افزایش می یابد.

وی اضافه کرد: در ۲۴ ساعت گذشته کنگاور با یک درجه زیر صفر سردترین و خسروی با ۱۲ درجه بالای صفر گرمترین نقاط استان بودند.

وی بیان کرد: در همین مدت دمای هوای کرماشاه نیز بین چهار تا ۶ درجه سانتی گراد بالای صفر در نوسان بود.

استان کرمانشاه بیش از ۲ میلیون نفر جمعیت ساکن در ۱۴ شهرستان دارد.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار