نماینده ولی‌فقیه در استان آذربایجان شرقی گفت: امروز روز حساسی است جهاد واجب و مایه عزت و اقتدار جهاد اسلام است چرا که اسلامی که جهاد ندارد اسلام سکولار و آمریکایی و ذلیل است.
کد خبر: ۱۰۸۴۲۰۰
تاریخ انتشار: ۰۶ دی ۱۴۰۱ - ۲۱:۴۰ 27 December 2022

وی با بیان اینکه جهاد همه جانبه و همه قوا مورد تاکید و تایید قرآن و روایات ائمه معصومین قرار گرفته است و ابعاد این جهاد هم در کلام ائمه اطهار متجلی شده است، افزود: حرکات جهادی هر کدام از اولیای الهی در موقعیت خاص خودشان بروز و ظهور داشته است و گواه این موضوع می‌باشد. 

نماینده ولی‌فقیه در استان ادامه داد: برای مقابله با جنگ ترکیبی دشمن و استکبار جهانی که علیه نظام اسلامی ایران و انقلاب ایران هجمه آورده‌اند باید جهاد همه جانبه (جهاد علمی اقتصادی و سیاسی و فرهنگی) داشته باشیم. 

امام جمعه تبریز با اشاره بر اینکه امروز همزمان با سالروز شهادت حضرت صدیقه طاهره بهترین فرصت است تا جهاد سیاسی و جهاد اجتماعی حضرت زهرا (س) را انجام دهیم، افزود: با توجه به اوضاع و‌ زمان بحرانی و فتنه‌آلود آن زمان که بود باید آن را برای حل مشکلات کشور مورد دقت قرار دهیم. 

وی بیان کرد: یکی از شاخصه‌های فعالیت‌های سیاسی حضرت زهرا (س) بصیرت ایشان بود و بصیرت‌زایی ایشان بود. 

آل‌هاشم ادامه داد: پس این حوادث گوناگون ما باید بدانیم که حمایت همه جانبه حضرت زهرا (س) از امیرالمومنین (ع) در عمل ولایت‌پذیری و التزام خود به مصالح مسلمین و جامعه را نشان داد. 

وی تصریح کرد: امروز نیز همچون زمان حضرت زهرا (س) همه محبین و عاشقان حضرت باید روحیه ولایت‌پذیری و روحیه دفاع از ولایت را در خودشان تقویت کنند و به سوی یک اقدام جهادی در عرصه‌های مختلف ایفای وظیفه کنند. 

نماینده ولی‌فقیه در استان گفت: امروز روز حساسی است جهاد واجب و مایه عزت و اقتدار جهاد اسلام است چرا که اسلامی که جهاد ندارد اسلام سکولار و آمریکایی و ذلیل است. 

وی با تاکید بر اینکه اسلام، اسلام جهاد فی السبیل است  از این‌رو هر کسی جهاد را ترک کند، گرفتار مصیبت می‌شود. 

آل‌هاشم خاطرنشان کرد: همین شهدای گمنام، همین مسافران به خانه برگشته و این فداکارانی که پس از سال‌ها از شهادت‌شان کشور و استان و شهر ما را با رایحه جهاد معطر ساخته‌اند اینها مجاهدان فی السبیل الله هستند که حتی نخواستند نام و نشانی داشته باشند.  

امام جمعه تبریز گفت: شهدا نهایت تلاش را برای ایجاد آرامش و امنیت کرده و جان خود را در راه خدا تقدیم کرده‌اند. 

وی با بیان اینکه در طول  تاریخ بشریت انسان‌هایی بوده و هستند که از گران‌ترین هدیه الهی به راحتی صرف نظر کرده و از گوهر ارزشمند جان خود با آگاهی و اخلاص با خالق خویش معامله کردند، افزود:  خداوند در قرآن کریم می‌فرماید که چه معامله‌ای سراغ دارید که خریدار آن خدای متعال و فروشندگان آن افراد پرهیزگار و صالح است و مورد معامله جان آدمی و گران قیمت‌ترین هدیه است. 

آل‌هاشم گفت: تجارب بسیار بزرگی که هر سه وجه آن یعنی خریدار و فروشنده و کالای مورد معامله در نهایت کمال و پسندیده‌ترین نوع خود قرار دارد در اینجا مطرح است. 

وی با اشاره بر اینکه آیات متعددی در مورد فضائل جهاد بیان شده است، گفت: جالب است بدانید کلمات شهید و شاهد و شهدا در قرآن کریم ۷۲ بار در ۹ سوره قرآن آمده است. 

امام جمعه تبریز توضیح داد: شهدا همان انسان‌های بزرگ و ارزشمندی هستند که برای جلب رضایت معبود از همه هستی و حق حیات خوبش گذشتند و از نثار عزیزترین سرمایه خود در راه جانان دریغ نکردند. 

وی ادامه داد: در این میان برخی از انسان‌ها ناشناخته و گمنام ماندند؛ گمنامی در سیره منش اسلامی از فضیلت بالایی برخوردار است. 

نماینده ولی فقیه در استان در پایان صحبت‌های خود تاکید کرد: قسم می‌خوریم ای شهدا، قسم به خون پاکتان که اجازه نمی‌دهیم دشمنان خون پاک شما را پایمال کنند. مگر مردم مرده‌اند؟ مگر خانواده معظم شهیدان دفاع مقدس و مدافعین حرم و مدافعین امنیت اجازه این را خواهند داد که آنهایی که می‌خواهند به اسلام و ارکان نظام هجمه وارد کنند قد علم کنند؟ 

وی اضافه کرد: همه‌مان وظیفه داریم تا روش و سیره حضرت زهرا(س) در دفاع از ولایت را به خوبی عمل کنیم که البته مردم تبریز و آذربایجان تاکنون در این رابطه پیشگام بوده و خواهند بود . 

آل‌هاشم گفت: مردان و زنان آذربایجان اجازه تحرک دشمنان را نخواهند داد و به وصیت شهدای گلگون کفن عمل خواهند کرد. 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :