در سفر مقام معظم رهبری به استان کرمانشاه مقرر شد سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران(ایدرو) سه پروژه را در کرمانشاه اجرایی کند که دو پروژه شامل بیواتانول و بیوایمپلنت اکنون در دست اجرا و در مراحل نهایی کار است، اما احداث پالایشگاه فرآوری گیاهان دارویی هنوز به مرحله اجرا نرسیده است.
کد خبر: ۱۰۸۴۲۷۲
تاریخ انتشار: ۰۷ دی ۱۴۰۱ - ۱۰:۲۵ 28 December 2022

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از ایسنا سال ۱۳۹۹ مدیرکل صنعت، معدن و تجارت کرمانشاه ابراز امیدواری کرد عملیات اجرایی پالایشگاه فرآوری گیاهان دارویی هرچه زودتر آغاز شود، اما اکنون که سال ۱۴۰۱ نیز در حال اتمام است، خبری از آغاز ساخت این پروژه نیست.

حالا به گفته مدیرکل صنعت، معدن و تجارت کرمانشاه پیگیری برای اجرای پروژه پالایشگاه فرآوری گیاهان دارویی در استان ادامه دارد و قرار است با همکاری"لیدکو" (هلدینگ دانش‌بنیان خصوصی) ساخته شود.

محسن دارابی  با اشاره به اینکه پالایشگاه فرآوری گیاهان دارویی سومین پروژه‌ای است که کرمانشاه از ایدرو طلب دارد، گفت: خوشبختانه دو پروژه دیگر شامل بیوتانول و بیوایمپلنت در مراحل نهایی کار هستند، بگونه‌ای که آنطور که در سفر اخیر رئیس سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران مطرح شد قرار است بیواتانول تا پایان امسال و بیوایمپلنت تا بهار ۱۴۰۲ به بهره‌برداری می‌رسد.

وی ادامه داد: سومین پروژه، پالایشگاه فرآوری گیاهان دارویی است که اکنون مقرر شده با همکاری لیدکو اجرایی شود و با توجه به اینکه از ابتدا قرار بود این طرح در سنقروکلیایی اجرایی شود، حالا قرار است تیمی برای بررسی امکان سنجی این طرح به کرمانشاه بیایند که امیدواریم تا پایان بهمن ماه این کار انجام شود.

دارابی موضوع دیگری که درباره احداث این طرح در کنار امکان سنجی آن اهمیت دارد را تامین مواد اولیه مورد نیاز برای راه‌اندازی این پالایشگاه عنوان کرد.

مدیرکل صمت استان کرمانشاه، رقم سرمایه‌گذاری این پروژه به نرخ امروز را حدود ۱۵۰۰ میلیارد ریال البته تنها برای فاز اول آن برآورد کرد و یادآور شد: پالایشگاه فرآوری گیاهان دارویی می‌تواند برای حداقل ۸۰ نفر اشتغالزایی داشته باشد.

دارابی ابراز امیدواری کرد، با حضور تیم "لیدکو" در استان هرچه زودتر شاهد آغاز عملیات اجرایی این طرح در استان باشیم.

وی با بیان اینکه طرح پالایشگاه فرآوری گیاهان دارویی یک طرح دانش بنیان و مهم است که کرمانشاه به آن نیاز دارد، خاطرنشان کرد: تقاضا داریم روند تعیین تکلیف این طرح تسریع شود.

مدیرکل صمت کرمانشاه معتقد است، راه‌اندازی این پالایشگاه می‌تواند به تکمیل زنجیره گیاهان دارویی در کرمانشاه از تولید تا فرآوری کمک کند.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار