مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان مرکزی گفت: سه‌هزار برنامه در هفته مقاومت با محوریت سومین سالگرد شهادت سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی در این استان اجرا می شود.
کد خبر: ۱۰۸۵۲۲۸
تاریخ انتشار: ۱۲ دی ۱۴۰۱ - ۱۹:۰۷ 02 January 2023

 

به گزارش تابناک مرکزی، سرهنگ پاسدار غلامرضا کریمی در نشست ستاد گرامیداشت مناسبت‌های دفاع مقدس و مقاومت استان مرکزی، افزود: یکی از مهمترین مناسبت‌ها در طول سال، سالگرد شهادت سردار سرافراز اسلام، شهید حاج قاسم سلیمانی است که به عنوان هفته مقاومت نامگذاری شده‌است.
وی ادامه داد: برنامه‌های هدفگذاری شده امسال با محوریت مردم، مساجد، پایگاه‌ها و حوزه‌های بسیج، دانشگاه‌ها، مدارس، ادارات، موسسه‌ها، مجموعه‌های مردمی و سایر مجموعه‌های خصوصی و عمومی است.
مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان مرکزی ادامه داد: اجرای رزمایش کمک مومنانه، برگزاری آیین‌های گرامیداشت شهیدسلیمانی و ابومهدی المهندس در مصلی‌ها، مساجد، دانشگاه‌ها، حوزه‌های علمیه و مدارس، نشست‌های شب شعر و شب خاطره با موضوع شهید سلیمانی، پخش و اکران تولیدات هنری و رسانه‌ای، از مهمترین برنامه‌های در نظر گرفته شده در این هفته است.
سرهنگ کریمی گفت: تولید محتوا در فضای مجازی و رسانه‌ای با محوریت شعار «جان‌فدا»، اجرای پویش‌های مردمی، راه‌اندازی ایستگاه‌های صلواتی و موکب‌ها، رونمایی از کتاب، نذر رهایی و گلریزان برای زندانیان معسر و جرایم غیرعمد، ارایه خدمات پزشکی و درمانی در مناطق محروم، میزخدمت در مساجد و مصلی‌ها، مسابقات فرهنگی و ورزشی، اجرای برنامه‌های متفاوت در فضای مجازی برای دانش‌آموزان، نشست‌های بصیرتی، اجرای گروه‌های سرود با محتوای شهید سلیمانی و فضاسازی شهری و اماکن از دیگر برنامه‌ها است.
وی داشتن راهبرد و گفتمان فرهنگی در همه اقدامات را از جمله مهمترین ویژگی‌های شهید سلیمانی عنوان کرد و افزود: پیروزی‌هایی که در جبهه مقاومت در عرصه نظامی به دست آمد در طول شکل‌گیری گفتمان مقاومت انجام شد و هم‌افزایی و انسجام در راهبرد دفاعی و فرهنگی موجب پیروزی‌های بزرگ شد و این ویژگی سردار سلیمانی، امروز یک راهبرد مهم است و نشان دهنده اهمیت نقش آفرینی در جنگ شناختی دشمنان است.
مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان مرکزی افزود: تقوا و ولایتمداری رمز ماندگاری شهید سلیمانی در قلوب مردم است و عزتی که خداوند به حاج قاسم داد، محصول ایمان و کار برای رضایت الهی ایشان در طول حیاتشان بود.
سرهنگ کریمی با بیان اینکه شهید سلیمانی هم در زمان حیات و هم با شهادت خود محاسبات دشمنان را بر هم زد، گفت: امروز به کوری چشم دشمنان، جوش و خروش مردم و به خصوص جوانان و نوجوانان برای گرامیداشت یاد این شهید بزرگوار به وضوح قابل مشاهده است.
وی با تقدیر از مردم استان مرکزی در برگزاری آیین گرامیداشت شهدای گمنام، اضافه کرد: مردم این استان در طول سال‌های انقلاب همواره ارادت خود به شهدا و بویژه شهید سلیمانی و شهدای گمنام را نشان دادند و در آیین‌هایی که در مدت ۱۳ روز گذشته درنقاط مختلف استان مرکزی برگزار شد، مردم حضور باشکوهی داشتند که نشان دهنده زنده بودن فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار