رییس اداره شیلات سرپل‌ذهاب گفت: سالانه یک هزار تن انواع ماهی از مزارع پرورش ماهی در این شهرستان تولید و روانه بازار مصرف می‌شود.
کد خبر: ۱۰۸۶۳۵۱
تاریخ انتشار: ۱۹ دی ۱۴۰۱ - ۰۹:۵۲ 09 January 2023

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از ایرنا «مصطفی نوروزی» افزود: در شهرستان سرپل‌ذهاب هم اکنون ۱۱ مزرعه پرورش ماهی فعال است که از مجموع این مزارع ۱۰ مزرعه بتنی و یک مزرعه نیز به صورت پرورش ماهی در قفس است که از بزرگترین طرح های شیلات غرب کشور محسوب می گردد.

وی اظهار کرد: سرپل ذهاب از معدود شهرستان هایی است که دارای بیشترین تنوع در تولید آبزیان است و در بخش پوشش بیمه ای مزارع پرورش ماهی سردابی نیز این شهرستان حایز جایگاه نخست در سطح استان کرمانشاه است.

رییس اداره شیلات سرپل ذهاب گفت: سال گذشته حدود یک هزار و ۱۶۰ تن ماهی در استخرهای پرورش ماهی این شهرستان تولید شد که از این میزان ماهی تولید شده ۳۶۵ تن سردآبی، ۵۵۰ تن در قفس و ۲۲۵ تن ماهی آب‌های طبیعی و نیمه طبیعی بود.

نوروزی ادامه داد: پرورش آبزیان از فرصت های مهم اشتغالزایی است که علاوه بر این مزارع پرورش ماهی نیز یکی از جاذبه های گردشگری برای بازدید مسافران و گردشگران است.

وی از اجرای چندین طرح جدید در بخش آبزی پروری در این شهرستان شامل پرورش ماهی در قفس، پرورش ماهیان سردابی، مراکز تکثیر و پرورش ماهیان زینتی و ایجاد استخرهای ۲ منظوره خبر داد.

سرپل ذهاب در غرب کرمانشاه بیش از ۹۰ هزار تن جمعیت دارد.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار