تیم قلعه نویی در بازی قبلی خود با گسترش فولاد در تبریز مساوی کرد اما آنها در بازی های گذشته برابر سایپا، پیکان و سپاهان پیروز بوده اند و این می تواند اهرم تهییجی و انگیزشی خوبی برای شاگردان مکوندی به حساب بیاید. در سوی مقابل نیز باید در نظر داشت که دیدارهای سخت استقلال بعد از این بازی آغاز می شود و بنابراین برد در آن اهمیت فوق‌العاده‌ای برای آبی ها دارد.
کد خبر: ۱۰۹۰۹
تاریخ انتشار: ۱۵ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۳:۰۵ 06 March 2015

جدال استقلال تهران و نفتی های مسجد سلیمان، دیدار بالانشین و قعر نشین است که از جهات متفاوتی نمی توان از کنار آن به سادگی عبور کرد.

شاگردان امیر قلعه نویی در حالی با 38 امتیاز و تنها با تفاضل گل کمتر نسبت به تراکتورسازی در جایگاه سوم رقابت های لیگ قرار دارند که صدرنشین بازی ها نفت، تنها با یک امتیاز بیشتر بالانشین جدول نام گرفته.

در سوی دیگر اما نفت مسجد سلیمان با 19 امتیاز اندوخته، هم امتیاز با 4 تیم پائین نشین جدول برای بقا تقلا می کند و در این در حالی است که نفتی های جنوبی این روزها به عنوان فرزند ناتنی وزارت متبوع خود با بحران مالی نیز در مقایسه با سایر تیم های تحت تکفل این وزارتخانه دست به گریبانند.

استقلال می تواند با پیروزی در این جدال با هم نام صدرنشین نفتی‌ها رسما اعلان جنگ کرده و ماراتن پایانی لیگ را جذاب تر از قبل کند.

ملزدینوف اما یار غایب نفتی ها در این دیدار است که حضورش بی شک می توانست برای شاگردان قلعه نویی دردسرساز باشد. در اردوگاه استقلال نیز البته هاشم بیک زاده یار غایب استقلالی هاست. بازیکن مورد اعتماد قلعه نویی می‌توانست در این دیدار نقش پررنگی را در اجرای تدابیر تاکتیکی سرمربی در زمین ایفا کند.

تیم قلعه نویی در بازی قبلی خود با گسترش فولاد در تبریز مساوی کرد اما آنها در بازی های گذشته برابر سایپا، پیکان و سپاهان پیروز بوده اند و این می تواند اهرم تهییجی و انگیزشی خوبی برای شاگردان مکوندی به حساب بیاید.  در سوی مقابل نیز باید در نظر داشت که دیدارهای سخت استقلال بعد از این بازی آغاز می شود و بنابراین برد در آن اهمیت فوق‌العاده‌ای برای آبی ها دارد.

نفت مسجد سلیمان در ۴ بازی گذشته تنها صبا را برد . آنها در بازی قبل در شهر خود 2 بر یک به تراکتورسازی تبریز باختند. شکستی که آنها را به برده پانزدهم جدول فرستاد.

نکته منفی و در عین حال مثبت برای شاگردان مکوندی در این است که نفت مسجد سلیمان در صورت شکست در این مسابقه تبدیل به قعرنشین لیگ برتر فوتبال ایران خواهد شد و بنابراین آنها با تمام قوا مقابل استقلال حاضر شده و حریف سرسختی برای این تیم خواهند بود.

علت اینکه نام کرار در کنار بیک زاده در میان غایبین استقلال اشاره نشد، نوع محرومیت و ماجرای پر حرف و حدیث عدم حضور این یاغی عراقی در بین نفرات تیم قلعه نویی در بازی امروز است. در جایی که مصاحبه کرار در مسخره خواندن فوتبال ایران و باشگاه استقلال آغاز گر هجمه گسترده ای علیه این بازیکن شده و کار را تا توصیه کفاشیان به کمیته انضباطی برای محرومیتش هم پیش برد، تکذیب مصاحبه در جای وجود فایل صوتی گفته‌های این بازیکن نیز راه به جایی نبرد تا شاهد غیبت این یار بازیساز آبی ها در جدال امروز باشیم .

دیدار استقلال تهران و نفت مسجد سلیمان، امروز و از ساعت 17:30 در ورزشگاه آزادی پایتخت برگزار خواهد شد.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار