جلسه پایش شاخص های حوزه بهداشت در شهرستان ها با حضور معاون بهداشت، معاون فنی، رئیس گروه ها، مدیر گروه ها و کارشناس مسوولان معاونت بهداشتی و مدیر شبکه بهداشت و کارشناسان متناظر شهرستان آشتیان برگزار شد.
کد خبر: ۱۰۹۱۴۹۰
تاریخ انتشار: ۱۸ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۸:۰۷ 07 February 2023

 


به گزارش تابناک مرکزی، معاون فنی مرکز بهداشت استان مرکزی گفت: هدف اصلی از پایش های به عمل آمده، ارتقاء و افزایش سطح آگاهی و افزایش بهره وری و شناسایی نقاط ضعف و قوت در این حوزه است.
دکتر عباس اسماعیلی افزود:  از همکاران خود در شهرستان ها درخواست کرد برنامه های پایش را بصورت حضوری با مدیران شهرستانی از واحدهای زیرمجموعه داشته باشند و حمایت ها و آموزش های لازم را نسبت به واحدهای محیطی داشته باشند.
وی گفت: سرکشی و بازرسی دوره ای از شهرستان ها و حضور منظم و مستمر در شبکه های زیرمجموعه ی دانشگاه، از دیگر اهداف این پایش ها است.
وی تاکید کرد: اگر برنامه های بهداشتی به خوبی مدیریت نشده و طبق استانداردهای لازم اجرا نشوند، هر چقدر منابع، وقت، پرسنل و هزینه های مالی را صرف مسائل درمانی بکنیم باز بجایی نخواهیم رسید.
معاون فنی مرکز بهداشت استان مرکزی گفت: بسیاری از بیماری ها و عوارض آنها از جمله بیماری های غیرواگیر که در سطح دنیا و به دلیل سبک زندگی امروزی، جامعه جهانی را به چالش کشیده و دولت ها را وادار به صرف هزینه های گزاف، ساخت بیمارستان، خرید دستگاه های جدید  و ... کرده است.
دکتر علیمحمدی معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اراک هم با اشاره به اینکه شبکه بهداشت عضو اصلی شوراهای اداری در شهرستان ها است و جز دستگاه های مطالبه گر محسوب می شود، گفت: هدف از انجام این پایش ها و ارزیابی ها در شهرستان ها، مرور بر عملکرد است که اگر نیاز به تشویق باشد، تشویق کرده و اگر جایی نیاز به تقویت دارد با همکاری همکاران ستادی بتوان نقاظ ضعف را پوشش داد.
در پایان این جلسه کارشناسان شهرستان آشتیان به ارائه گزارش شاخص های اختصاصی برنامه در شهرستان و مقایسه پیشرفت آن با اهداف دانشگاهی پرداختند و مسئولین به بیان نقاط قوت و ضعف شاخص ها پرداخته  و راهکارهای مناسب برای ارتقاء شاخص ها مطرح کردند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار