شهر شیراز و سومین حرم اهل بیت (ع) در ایران اسلامی بعنوان یکی از کانون‌های مهم در کشور، مهیای خروشی حماسی در چهل و چهارمین بهار انقلاب است.
کد خبر: ۱۰۹۱۹۲۹
تاریخ انتشار: ۲۲ بهمن ۱۴۰۱ - ۰۰:۰۹ 11 February 2023

تابناک فارس به نقل از تسنیم: شهر شیراز در آستانه چهل و چهارمین بهار انقلاب، به عنوان یکی از مهمترین کانون‌های انقلاب اسلامی در کشور، آماده خلق حماسه ای از جنس، استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی است و دستگاه‌های مختلف برای برپایی هرچه باشکوه تر راهپیمایی 22 بهمن، تمهیدات لازم را اندیشیده‌اند.

امسال راهپیمایی 22 بهمن حال و هوای متفاوتی دارد، چرا که بعد از چند سال از شیوع بیماری کرونا دوباره شاهد حضور مردم غیور و شهیدپرور شیراز در صفوف راهپیمایی خواهیم بود. طبق اعلام شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان فارس؛ مسیر راهپیمایی چهل و چهارمین بهار انقلاب در شیراز راس ساعت 9:30 از میدان امام حسین علیه السلام به سمت چهار راه پانزده خرداد، خیابان لطفعلی خان زند به سمت چهار راه پیروزی است.

سخنران مراسم 22 بهمن امسال در شیراز آیت الله سید احمد خاتمی، عضو فقهای شورای نگهبان است که مردم مومن و انقلابی از بیاناتش بهرمند خواهند شد.گروه‌ها وهیئت‌های ورزشی، ایجاد غرفه در مسیر راهپیمایی، نمایش دستاورد‌های نهاد‌ها و سازمان‌ها پس از پیروزی انقلاب اسلامی، غرفه سرگرمی کودکان از دیگر برنامه‌های تعیین شده چهل و چهارمین بهار انقلاب اسلامی است.

به‌مناسبت 22 بهمن سالروز پیروزی انقلاب اسلامی، خدمات‌دهی مترو شیراز به شهروندان رایگان است. ساعت حرکت قطار در روز شنبه 22 بهمن ماه درخط یک از ساعت 7 تا 21 و در خط 2 از ساعت 9 تا 13 رایگان است. همچنین خط 2 مترو نیز از ایستگاه قهرمانان واقع در میدان اول شهرک میانرود به سمت میدان امام حسین (ع) از ساعت 9 تا 13 آماده خدمت‌رسانی به شهروندان است.

محدودیت‌های ترافیکی راهپیمایی 22 بهمن در شیراز

سرهنگ صادق سلیمی رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان فارس محدودیت‌های ترافیکی راهپیمایی یوم الله 22 بهمن در شیراز را اعلام کرد و گفت: طبق برنامه ریزی‌های صورت گرفته مسیر راهپیمایی در شهر شیراز از میدان امام حسین (ع) آغاز و به ترتیب در خیابان انقلاب اسلامی، چهار راه پانزده خرداد، خیابان لطفعلی خان زند، چهارراه پیروزی، بلوار شهید دستغیب و خیابان 9 دی به حرم مطهر حضرت احمد بن موسی شاهچراغ (ع) ختم خواهد شد.

وی با بیان اینکه تمامی مسیر‌های منتهی به مسیر راهپیمایی تا پایان مراسم راهپیمایی مسدود است، گفت: مسیر تردد بلوار زند بعد از شروع مراسم و حرکت مردم از میدان امام حسین (ع) و تخلیه کامل میدان بازگشایی خواهد شد.

سلیمی گفت: مسیر خیابان انقلاب بعد از عبور جمعیت راهپیما از چهار راه 15 خرداد به سمت خیابان لطفعلی خان زند و تخلیه کامل تقاطع، باز گشایی می‌شود.

وی از مردم خواست تا با خادمان خود در مجموعه انتظامی استان برای برگزاری مراسم راهپیمایی باشکوه 22 بهمن، تعامل و همکاری لازم را داشته باشند.

نورافشانی 40 نقطه از شیراز در شب پیروزی انقلاب

محمدعلی چوبینی سرپرست سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری شیراز نیز گفت: همزمان با سالروز پیروزی انقلاب اسلامی، آیین نورافشانی در 40 نقطه از کلانشهر شهر شیراز در شامگاه جمعه 21 بهمن ماه برگزار می‌شود. همچنین در شامگاه 21 بهمن ماه راس ساعت 21 بانگ تکبیر الله اکبر در ایران اسلامی طنین انداز خواهد شد و ضیافت نور و شادی کلانشهر شیراز را در بر می‌گیرد.

وی افزود: اجرای برنامه ویدئومپینگ بر دیوار ارگ کریمخان همراه با برگزاری برنامه‌های پرنشاط را در شب پیروزی انقلاب اسلامی در دستور کار قرارداده و از عموم شهروندان دعوت می‌شود در این رویداد‌های فرهنگی و اجتماعی حضور یابند.

چوبینی با تاکید بر این موضوع که برگزاری این مراسم در سطح کلانشهر شیراز از پراکندگی مطلوبی برخوردار است، اظهار داشت: عدالت محوری در برگزاری رویداد‌های مختلف در دستور کار سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری شیراز قرار دارد و از همین رو در40 نقطه از نقاط مختلف شهر شاهد برپایی جشن انقلاب و نور افشانی خواهیم بود.

وی با معرفی برخی از مکان‌ها گفت: ضیافت انقلاب و نورافشانی در بقاع متبرکه، میادین اصلی شهر، ساختمان مرکزی شهرداری شیراز، خیابان ارم، عفیف آباد، معالی آباد، گویم، شهر جدید صدرا و نقاط کم برخورداری نظیر سلطان آباد، میانرود وگردخون برگزار خواهد شد.

معاون شهردار شیراز در ادامه افزود: تلاش سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری شیراز در راستای گسترش خدمات عدالت محور با هدف تقویت نشاط اجتماعی استوار شده و آیین‌های ملی و مذهبی بهترین فرصت برای ارائه خدمات به شهروندان است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار