جایگاه نظارت بر مطبوعات کجاست!؟ مظلومیت شهدا ناتمام است!
خبر شهادت سردار حسين همداني درحالی موجب تالم خاطر دوستداران امام و انقلاب شد که حركت غير حرفه‌اي يك روزنامه داخلی داغي سخت تر را بر دل دوستداران خط امام و رهبري نشاند.
کد خبر: ۱۰۹۲۲۲
تاریخ انتشار: ۱۹ مهر ۱۳۹۴ - ۰۶:۰۶ 11 October 2015
به گزارش تابناك خراسان رضوي، خبر عروج آسمانی سردار همدانی كه ابتدا در شبكه هاي مجازي منتشر شد و سپس موجي از تائيد و تكذيب ها را با خود به همراه داشت و دل دوستداران و علاقمندان اين سردار رشيد را تا آخرین لحظه در تاب و تبی خاص فرو برد.

تائيد خبر شهادت اين بازمانده قافله عشق، سبب بر سر و سینه كوبيدن کربلائیان شد و شنيدن تائيد خبر پرواز ملكوتي يار و سرباز ديرين امام و رهبري موجب تالم خاطر دوستداران امام و انقلاب گردید.

در ميانه تمام اين نگراني و غم از دست دادن فرزندي اصيل از شجره طيبه خميني كبير، اما حركت غير حرفه‌اي و نامتناسب يك روزنامه به اصطلاح اصلاح طلب، داغي سخت تر را بر دل دوستداران خط امام و رهبري نشاند به طوریکه این نشریه داخلی از این موضوع به عنوان کشته شدن یاد کرده بود.

انتقام از شهيد همداني در يك روزنامه داخلی

سرتيپ پاسدار حسين همداني از فرماندهان هشت سال جنگ تحميلي و مدافعان حرم در سوريه بود كه اكثر فرماندهان نظامي جهان بر نقش تاثير گذار وي در محافظت از حرم حضرت زينب(س) تاكيد داشتند.

بنا بر اين گزارش، شهيد همداني در سال 88  در نقش فرمانده سپاه محمد رسول ا...  مسئوليت امنيت تهران و برخورد با فتنه‌گران را بر عهده داشت.

روزنامه رويش انقلاب به مدير مسئولي سيد حكمت ا... موسوي و سردبيري رضا جلالي در شماره شنبه هجدهم مهرماه امسال در يك حركتی غير حرفه اي و خلاف خواست ملت ديندار با بكارگيري واژه "كشته شدن" بجاي "شهادت" براي اين حادثه تالم برانگيز موجبات ناراحتي و خشم بسیاری از مردم را فراهم كرده است.

در همين راستا اگرچه از نیت بانیان این رسانه و خواسته یا ناخواسته بودن این خبر کذایی، بی‌خبریم اما خبط آنان را نمی توان نادیده انگاشت که در همین مدت کوتاه، موجي از انتقادات را در شبكه هاي مجازي نسبت به عملكرد نابجاي اين روزنامه اصلاح طلب رقم زده است.

يكي از كاربران با استفاده از تعبير عمر و عاص زمان براي روزنامه فوق از مسئولان فرهنگي ارشاد خواسته است تا هر چه سريعتر نسبت به تعطيلي اين روزنامه و لغو مجوز آن اقدام كنند!

يكي ديگر از كاربران در گروه خبرنگاران در تلگرام نوشت: « اين بنده خدا گويا از مناسبات سياسي منطقه اي اطلاعاتي ندارد. »

در وهله اول با خواندن تيتر فكر كردم اشتباهي رخ داده است ولي با خواندن خبر و نوع ادبيات بكار رفته در توليد خبر بايد بگويم متاسفانه سبك خبر نويسي و مدل بيان نقش اين سردار رشيد در مناسبات منطقه را گويي در صفحه بي بي سي در حال مطالعه بودم!

بايد گفت متاسفانه هر چند وقت يكبار بداخلاقي هاي مطبوعاتي در انتشار مطالبي خاص از سوي عده اي اندك كه داعيه‌دار نمادهاي روشنفكري و رويش هايي به اصطلاح انقلابي هستند در اين كشور رخ مي دهد.گويا هنوز عده اي عقده و کینه سركوب ناهنجاري شهر آشوب هاي  شوم سال 88 را نهفته دارند.

این خطای رسانه‌ای در حالی رخ می‌دهد که مقولاتی مانند دفاع مقدس و مقاومت در کشور ما مورد وفاق و اجماع گروه‌های سیاسی مختلف در درون نظام و از جمله مصادیق وحدت حول محور ولایت و نیز مبتنی بر ارزش‌های دینی و حتی منافع ملی محسوب می‌شود و اصولگرا و اصلاح‌طلب و چپ و راست و میانه رو ندارد.

بنابراین به نظر می رسد لازم است دادگاه مطبوعات جمهوري اسلامي ايران يكبار و براي هميشه  نسبت به تعريف معني فتنه 88 و ترسيم خط قرمز ادبيات خبري براي رسانه ها علي الخصوص روزنامه هاي غير حرفه اي و تازه كار اقدام كند و گرچه در این مورد خاص شاید به تذکری، تنبه حاصل شود اما می‌طلبد تا رویکردی پیشگیرانه‌ را اتخاذ کرد تا در موارد احتمالی آتی، خداي ناكرده جریانات یا افرادي با سوء استفاده از ظرفيت هاي ايجاد شده در جمهوري اسلامي نسب به خدشه در هنجارهاي انقلابی مردم ولایتمدار، اقدام نكنند.

آمنه صنعت‌خانی - تابناک خراسان رضوی
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۳
مجاهد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۰۸ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۹
لعنت اا.. علي جبت و الطاغوت
سمانه
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۷:۴۵ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۰
هدف و مقصود ويران كردن انديشه هاي شهدا و انقلاب است كه اگر حقيقتي باشد بايد در اين روزنامه گل گرفته شود.ا
لبته اگر حقيقتي باشد.
Amireftetah
|
United States
|
۱۲:۲۵ - ۱۳۹۴/۰۸/۰۸
از آتش زنندگان خیمه امام حسین علیه السلام در فتنه 88 انتظاری غیرازاین باید داشت؟ لعنتهای زیارت عاسورا الی یوم القیامه به همه انها....
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار