استاندار کرمانشاه گفت: طبق اظهارات شهردار آقای نوبخت معاون رئیس جمهوری قول کمک یک هزار میلیارد ریالی را برای اجرای پروژه قطار شهری کرمانشاه داده است.
کد خبر: ۱۰۹۴۷۵
تاریخ انتشار: ۱۹ مهر ۱۳۹۴ - ۰۹:۳۹ 11 October 2015
استاندار کرمانشاه گفت: طبق اظهارات شهردار آقای نوبخت معاون رئیس جمهوری قول کمک یک هزار میلیارد ریالی را برای اجرای پروژه قطار شهری کرمانشاه داده است.

اسدالله رازانی روز یکشنبه در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: بدون شک اگر این وعده تحقق یابد تحول خوبی در اجرای پروژه رقم خواهد خورد و شاهد جلو افتادن کارها و در نهایت اتمام سریعتر پروژه خواهیم بود.

وی ادامه داد: برای تسریع در اجرای این پروژه باید تلاش بیشتری در جهت تامین اعتبار لازم به خرج دهیم که البته طرح فروش اوراق مشارکت را نیز در دست اقدام داریم تا بخش دیگری از هزینه های اجرا تامین شود.

رازانی همچنین در پاسخ به این سوال که اعتبار مورد نیاز برای پروژه قطار شهری کرمانشاه چقدر است و برای امسال چقدر مصوب شده، گفت: اعتبار مورد نیاز طبق برآوردهای بعمل آمده بیش از یک هزار و 200 میلیارد تومان است که برای امسال 600 میلیارد ریال مصوب شده است.

وی میزان پیشرفت پروژه قطار شهری کرمانشاه را زیر 20 درصد عنوان و تاکید کرد: برای تسریع در امور و بهره برداری از پروزه در موعد مقرر نیازمند تامین اعتبار لازم هستیم که البته این موضوع نیز با جدیت دنبال می شود.

** برای ساماندهی آبشوران کرمانشاه مصمم هستیم

استاندار کرمانشاه در ادامه بر ساماندهی آبشوران کرمانشاه تاکید کرد و گفت: مشکل اصلی آن موضوع اختلاط فاظلاب و آب بستر رودخانه است که به لحاظ فنی هنوز تعیین تکلیف نشده است.

رازانی افزود: فاضلاب موجود در آن نیز از همان کانالی که برای رودخانه می گذرد عبور می کند که باعث تجمع آن در کنار معابر شده و مشکلاتی را برای شهروندان ایجاد کرده است که درصددیم تا کانال جداگانه ای را برای دفع فاضلاب ایجاد کنیم.

وی گفت: قطعه ای از آبشوران که از میدان وزیری آغاز و به میدان جلیلی ختم می شود روی سطح رو باز آن پوشش یافته و آب منطقه ای کرمانشاه نیز متعهد شده که تا 20 روز آینده بخش باقیمانده از فضای روباز آن را بپوشاند تا بوی ناشی از آن مردم را آزار ندهد.

شهر کرمانشاه با حدود یک میلیون نفر جمعیت یکی از شهرهای بزرگ و پرجمعیت کشور محسوب می شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار