تا ۱۳ فروردین ۱۴۰۲؛
معاون فرهنگی، اجتماعی و زیارت استانداری خراسان رضوی گفت: از ۱۵ اسفند تا روز گذشته ۱۰ میلیون و ۲۰۷ هزار و ۲۹۲ نفر ورودی به استان داشتیم که در نهایت به مشهد و زیارت حضرت رضا(ع) مشرف شدند.
کد خبر: ۱۰۹۹۰۵۴
تاریخ انتشار: ۱۵ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۰:۵۴ 04 April 2023

به گزارش تابناک رضوی، حجت‌الاسلام حجت گنابادی‌نژاد، در نشست پایانی قرارگاه مرکزی زائران نوروزی که در هتل فرهنگ و هنر برگزار شد، اظهار کرد: روز گذشته 499 هزار و 151 نفر ورودی به استان داشتیم و در مجموع 133 هزار و 161 نفر از ظرفیت اسکان رسمی، موقت و اضطراری استفاده کردند. در اسکان مدارس نیز نسبت به سال گذشته 12 درصد رشد داشتیم.

وی بیان کرد: از 15 اسفند تا روز گذشته 10 میلیون و 207 هزار و 292 نفر ورودی به استان داشتیم که در نهایت به مشهد و زیارت حضرت رضا(ع) مشرف شدند. این رقم در سال گذشته از 10 اسفند تا 15 فروردین 8 میلیون و 564 هزار و 833 زائر بوده است. 14میلیون و 352 هزار و 94 نفر نیز به استان وارد شدند.

گنابادی‌نژاد گفت: کمترین جابه‌جایی با حمل‌ونقل هوایی به میزان 3 درصد بوده است. حمل‌ونقل ریلی 5 درصد، جاده‌ای عمومی 6 درصدو جاده‌ای شخصی 86 درصد بوده است. در حوزه سفرهای جاده‌ای عمومی 44 هزار و 823 سفر، در حوزه وسایل نقلیه شخصی 2میلیون و 297 هزار و 298 سفر، در حوزه ریلی 1140 رام قطار و تردد و در حوزه هوایی نیز 2094 حمل‌ونقل هوایی بوده که نسبت به سال گذشته رشد داشته است.

معاون فرهنگی، اجتماعی و زیارت استانداری خراسان رضوی عنوان کرد: بیشترین ورودی‌های این ایام مربوط به ترددهای مسیر شمال استان است. همچنین توانستیم دوره خوبی را در میزبانی زائران پشت سر بگذاریم. هنوز در حوزه اطلاع‌رسانی مشکلاتی داریم و نیازمند حضور رسانه ملی در این زمینه هستیم. در خدمات جاده‌ای اشکالات ما واضح است، باید در حوزه سرمایه‌گذاری، نظارت واستانداردهای خدمت برای زائران اقداماتی انجام دهیم.

فروش 12 میلیارد تومانی صنایع دستی در خراسان رضوی

سید جواد موسوی مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی امروز در نشست پایانی قرارگاه مرکزی زائران نوروزی که در هتل فرهنگ و هنر برگزار شد، اظهارداشت: هدف دبیرخانه ستاد خدمات سفر سیاست‌گذاری، برنامه‌ریزی، سامان‌دهی، نظارت و استفاده از ظرفیت توانمندی دستگاه‌ها برای ارائه خدمات بهینه به زائران است.

وی افزود: 50 بازارچه در حوزه صنایع دستی و 710 غرفه برپا شده که مبلغ فروش اقلام صنایع دستی در سطح استان بیش از 12 میلیارد تومان بوده است. در این مدت 86 ایستگاه استقبال از زائران، 62 نوروزگاه و 106 مورد برنامه‌های فرهنگی در سطح استان برگزار شده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی گفت: 3694 بازدید نظارتی از کل تاسیسات و 6211 بازدید مشترک نظارتی انجام شده است. 48 راهنما در موزه‌های میراث فرهنگی فعالیت داشتند. تعداد خبرهای تهیه شده در صداوسیما نیز بیش از 80 مورد بوده است.

موسوی خاطرنشان کرد: در ایام نوروز توزیع سفر نیز داشتیم که در برخی شهرستان‌ها مانند تربت حیدریه 8000 نفر شب اقامت داشتند. هدف ما این است که همه استان باید از 30 میلیون زائر بهره ببرند.

عودت 36 میلیون و 520 هزار تومان اضاه دریافتی خانه مسافران

رئیس جامعه حرفه ای هتلداران خراسان رضوی نیز در ادامه این نشست گفت: 442 بازدید نظارتی از هتل آپارتمان و صدور 10 تذکر و دریافت 13 شکایت دراین ایام داشتیم وپس ازبازدید 437 ازمهمانپذیرها ، مشکلات رفع شد.

مادرشاهیان شمار بازدید نظارتی از خانه مسافرها را هزار و 155 مورد و ازمهر و موم پنج واحد خبرداد وافزود: میزان وجه عودت داده شده از سوی هتلها به مسافران 36 میلیون و 520 هزار تومان بوده است.

وی ساماندهی نرخنامه هتلها و ارایه نرخ واحد رااز مهمترین اقدام انجام شده در حوزه هتلها دانست و تاکید کرد: ما رضایت زائرین را دریافت کردیم اما باز هم پس ازبازدید ها که تاکنون 454 بازدید نظارتی از هتلها بوده که در پی آن 9 تذکر، 2 اخطار و 19 شکایت در این بخش ثبت شد و هیچ مهر و مومی در این زمینه نداشتیم .

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار