ضرورت رعایت حجاب در مدارس
رئیس آموزش وپرورش لنده در پیامی ضمن برشمردن عوامل موثر رعایت حجاب برای یک جامعه از مدیران و مربیان پرورشی مدارس خواست تا دانش آموزانی که موضوع حجاب و عفاف را رعایت می‌کنند و متعهد در برابر شئونات اسلامی هستند در مجالس مختلف تشویق شوند و دانش آموزان متخلف ارشاد و برخورد انضباطی صورت گیرد.
کد خبر: ۱۰۹۹۸۸۷
تاریخ انتشار: ۲۰ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۵:۰۴ 09 April 2023

در پیام رئیس آموزش و پرورش لنده خطاب به دانش آموزان، مدیران و مربیان پرورشی آمده است

بِسْمِ اللهِ الرَّحْمنِ الرَّحِیم

وَ قُل لِّلْمُؤْمِنَاتِ يغْضُضْنَ مِنْ أَبْصَارِ‌هِنَّ وَ يحْفَظْنَ فُرُ‌وجَهُنَّ وَ لَايبْدِينَ زِينَتَهُنَّ إِلَّا مَا ظَهَرَ مِنْهَا وَ لْيضْرِبْنَ بِخُمُرِ‌هِنَّ عَلَیٰ جُيوبِهِنَّ وَ لَايبْدِينَ زِينَتَهُنَّ إِلَّا لِبُعُولَتِهِنَّ أَوْ آبَائِهِنَّ... وَ لَايضْرِ‌بْنَ بِأَرْ‌جُلِهِنَّ لِيعْلَمَ مَا يخْفِينَ مِن زِينَتِهِنَّ
و به زنان با ایمان بگو: «دیدگان خود را [از هر نامحرمی‌] فرو بندند و پاکدامنی ورزند و زیورهای خود را آشکار نگردانند، مگر آنچه كه طبعاً از آن پیداست. و باید روسری خود را بر گردن خویش [فرو] اندازند، و زیورهایشان را جز برای شوهرانشان یا پدرانشان... آشکار نکنند؛ و پاهای خود را [به‌گونه‌ای به زمین‌] نکوبند تا آنچه از زینتشان نهفته می‌دارند معلوم گردد﴿نور٣١﴾

مقام معظم رهبری فرمودند:«حجاب یک ضرورت شرعی است؛ یعنی هیچ تردیدی در وجوب حجاب وجود ندارد.

ایشان می فرمایند: «در مسئله پوشش، حجاب، محدودیتی شرعی و قانونی است نه محدودیتی دولتی، و کشف حجاب نیز هم حرام شرعی است هم حرام سیاسی»
و فرمودند:«زن ایرانی در همه‌ی میدانها با موفّقیّت و سربلندی و با حجاب اسلامی ظاهر شده. اینها واقعیّتهای ‌محسوس جامعه‌ی ما است»

بنابر آیات مذکور و فرمایش بزرگان دین به ویژه مقام عظمای ولایت و نگاهی به تاریخ ایران به خوبی در می یابیم که حجاب یک ضرورت و التزام به آن بیش از پیش واجب است. سیره بانوی متمدن ایرانی حکایت از التزام همیشگی بانوان ایران زمین به این امر مهم دارد.

دانش آموزان گرامی، می دانید که اصالت زن مسلمان به عفت اوست وحجاب مهمترین رکن آن است. حجاب جاذبه خوبی‌ها و دافعه خطاهاست.

دختران عزیزم شما با حجاب کامل اسلامی در تبعیت از سیره بانوان نمونه و پاک عالم به ویژه بانوی بزرگ اسلام حضرت صدیقه طاهره(س) و عقیله ی بنی هاشم حضرت زینب (س) پیشرو جبهه مبارزه و جهاد در دفاع ازکرامت و حقوق زنان هستید.

ضمن قدردانی از دانش آموزان و خانواده‌ها به جهت رعایت ارزش‌ها و قوانین و مقررات پوشش در همه اماکن آموزشگاهی، یادآور می‌شود آموزش وپرورش همواره به دنبال ایجاد فضای امن و مناسب تربیتی بوده تا دانش آموزان در یک محیط بانشاط و سالم ضمن ارتقای سواد و تجربه فردی و اجتماعی، در موقعیت‌های ویژه تربیتی قرار بگیرند و فردای جامعه ایران اسلامی را از انسان‌های شریف و تربیت یافته در مکتب متعالی اسلام برخوردار سازند.

لذا به کلیه مدیران مدارس توصیه می شود بر اساس قوانین و مقررات و آئین نامه اجرایی مدارس وتاکید بر ارشادات و تذکرات معمول اقدامات لازم را انجام دهید. وبا معدود دانش آموزانی که قوانین و مقررات پوششی و شئونات اسلامی در مدارس را رعایت ننمایند برابر با آئین نامه انضباطی مدارس رفتار گردد.

به تمامی همکاران و دانش آموزان توصیه می شود بیش از پیش قدردان و مراقب حجاب فاطمی باشند

بدون شک لبخند رضایت امام زمان(عج) برای ملتزمین به حدود شرعی حجاب، موجب توفیقات روز افزون در تمامی زندگی شان است

در پایان از مدیران و مربیان پرورشی مدارس میخواهم تا دانش آموزانی که موضوع حجاب و عفاف را رعایت می‌کنند و متعهد در برابر شئونات اسلامی هستند در مجالس مختلف تشویق شوند و دانش آموزان متخلف ارشاد و برخورد انضباطی صورت گیرد.

عبد الرحیم آهنین جان
رییس اداره آموزش و پرورش شهرستان لنده

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار