مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان یزد گفت: از ابتدای مرداد ماه سال گذشته تاکنون مبلغ 75میلیارد تومان تسهیلات قرض الحسنه به طرح‌های مشاغل خانگی در استان پرداخت شده است.
کد خبر: ۱۱۰۰۱۵۳
تاریخ انتشار: ۲۲ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۰:۱۹ 11 April 2023

محمدرضا فلاحتی در جمع برخی خبرنگاران استان حاضر شد و با بیان این‌که مشاغل خانگی یکی از راههای درآمد و تامین معیشت خانوارها است اظهار کرد: از مرداد ماه سال گذشته تاکنون به هزار و ۳۶۰ طرح مشاغل خانگی مبلغ ۷۵ میلیارد تومان تسهیلات پرداخت شده است.

وی کل اعتبار ابلاغ شده سال گذشته به مشاغل خانگی استان را ۸۵ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان اعلام کرد و افزود: با پیگیری های به عمل آمده سهم استان از تسهیلات مشاغل خانگی از ۴۳ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان در سال ۱۴۰۰ به ۸۵ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان در سال ۱۴۰۱ افزایش یافت که شاهد افزایش دو برابری در این حوزه بودیم.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی یزد گفت: با اجرای صحیح سیاست های ابلاغی وزارت تعاون،کار و رفاه اجتماعی در سال گذشته، تعداد سه هزار و ۸۸۸ مجوز مشاغل خانگی در سطح استان صادر گردید.

فلاحتی به سهم اشتغال ایجاد شده این طرحها در استان اشاره و تصریح کرد: با پرداخت تسهیلات فوق زمینه ایجاد هزار و ۵۴۰ فرصت شغلی جدید در استان فراهم شده و مابقی تسهیلات به طرح‌ها از سوی بانکها در حال می باشد.

وی در تکمیل این خبر ادامه داد: حوزه مدیریت کارآفرینی و اشتغال این اداره کل حمایت و توسعه مشاغل خانگی در استان را با جدیت دنبال و اقدامات مهمی در این زمینه برنامه ریزی و اجرا نموده است که از آن جمله می توان به ۲هزار و ۸۶۰ مورد بازدید، کنترل کیفیت و نظارت بر طرح‌های مشاغل خانگی و صدور ۳هزار و ۸۸۸ مجوز مشاغل خانگی در سال ۱۴۰۱ در استان اشاره کرد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی یزد در پایان کسب و کار و مشاغل خانگی را یکی از زمینه‌های افزایش مشارکت مردم در اقتصاد دانست و خاطرنشان کرد: این نوع کسب و کارها راهکار مناسبی برای توسعه اشتغال‌های خرد و متوسط به ویژه برای بیکارانی است که دارای مهارت کافی در انجام برخی از کارها هستند، اما به دلیل بازار نامناسب نمی توانند جذب بازار کار شوند.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار