بازار طلای یزد در جریان نوسانات این بازار همزمان با سال نو با انجام بازدیدهای دوره‌ای و ویژه زیر ذره‌بین بازرسان استاندارد استان قرار گرفته است.
کد خبر: ۱۱۰۰۱۷۴
تاریخ انتشار: ۲۲ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۰:۴۷ 11 April 2023

دکتر «حمید مطهری» سرپرست اداره کل استاندار استان یزد در جریان این بازدیدها که همزمان با آغاز سال جدید و مشاهده نوسانات موجود اجرایی شده است، گفت: کیفیت و عیار طلای یزد به گونه‌ای بوده است که از ۲۰۰ مورد نمونه برداری انجام شده از مراکز عرضه در سال ۱۴۰۱ که شامل مصنوعات ساخته شده استان‌های دیگر نیز می‌باشد، حدود ۲۰ درصد عدم رعایت استانداردهای مربوطه را داشته و اصطلاحاً دارای کم فروشی بوده است.

وی ادامه داد: استاندارد یزد اصلاً بنای بر مداخله در امور بازار، قیمت و تجارت را ندارد بلکه با هدف حمایت هرچه بیشتر از فعالان با کیفیت این صنف، پا به عرصه گذاشته و ضمن نظارت بر عدم کم‌فروشی در خصوص جلوگیری از ورود افراد کم فروش، سودجو و غیر متخصص، براساس دستورالعمل‌ها و استانداردهای مربوطه، کیفیت تولید طلا و مصنوعات را نیزمد نظر دارد.

این مسئول تصریح کرد: صنعت طلای یزد حدوداً ۴۰۰ ساله است و بازار خودش را داشته و کم آب خواه است. این صنعت باید گرامی داشته شده و قطب بودن یزد به لحاظ طلا و جواهر حفظ و گسترش یابد.

سرپرست این اداره کل  در پایان گفت: از آنجایی که نمونه‌برداری از مراکز عرضه جزو وظایف ذاتی و نظارتی استاندارد است، ضمن درخواست از مردم برای گزارش تخلفات به اداره کل استاندارد، از مسئولین اجرایی دستگاهها و اتحادیه صنف زرگر و سایر ذی نفعان تقاضا داریم که هرگونه همکاری‌های لازم را با بازرسان استاندارد معمول دارند، تا این نظارتها به خوبی تحقق یابد و شاهد کاهش کم فروشی طلا، کشف سکه‌های تقلبی و پالایش بازار باشیم.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار