رییس جهاد کشاورزی قصرشیرین گفت: سه هزار و ۵۰۰ هکتار از اراضی چهار روستای این شهرستان مرزی رفع تداخل شد.
کد خبر: ۱۱۰۰۳۳۶
تاریخ انتشار: ۲۳ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۳:۳۲ 12 April 2023

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از ایرنا «جبار خدامرادی» افزود: اولین نشست کمیسیون رفع تداخلات اراضی شهرستان قصرشیرین طی روزهای گذشته در این شهرستان تشکیل شد که اراضی رفع تداخل شده شامل پلاک های «سید عباس، طهماسب و شیرین آب» است که پرونده رفع تداخلات آن به پایان رسیده است.

وی اظهار کرد: اقدام های مربوط به رفع تداخل در سه پلاک سید عباس، طهماسب و شیرین آب در سطح شهرستان به طور کامل اجرا شده و در کمیسیون رفع تداخل استان به تصویب رسیده و نهایی شده است.

رییس جهاد کشاورزی قصرشیرین گفت: شهرستان قصرشیرین دارای ۴۹ پلاک است که از این تعداد هشت پلاک آن به صورت ۶ دانگ منابع ملی بوده و ۴۱ پلاک مشمول تداخل است.

خدامرادی ادامه داد: آرای قضایی و واگذاری های پلاک های «جلگه نفت خانه و ۲۰۲ سومار، نصرآباد سرآسیاب، کلانتر، گنبد صوفی، دربندجوق و هدایت تهیه و جهت تفسیر عکس هوایی به شرکت مشاور تحویل شده است.

او افزود: همچنین پرونده رفع تداخل اراضی مربوط به پلاک های برفی، آقابرار، سید سعید و ده سلیم نیز در دست اقدام است.

وی اضافه کرد: رفع تداخل اراضی و حدنگاری(کاداستر) زمین های کشاورزی از اولویت های مهم وزارت جهاد کشاورزی است که با اجرای رفع تداخلات اختلافات مالکیتی مربوط به اراضی از میان می رود و شاهد پیشگیری از تولید پرونده در دستگاه قضا و تثبیت مالکیت افراد حقیقی و حقوقی خواهیم بود.

شهرستان مرزی قصرشیرین ۳۱ هزار هکتار اراضی کشاورزی و باغی دارد و محصولات باغی این شهرستان در کشور نمونه است که بخش زیادی از آن نیز قابلیت صادرات دارد.

محصولات تولیدی لیموشیرین، خرما و انگور قصرشیرین به عنوان نوبرانه در کشور سرآمد است که علاوه بر ایجاد اشتغال پایدار در این منطقه مرزی، درآمد بسیار خوبی را نیز برای باغداران به همراه دارد.

قصرشیرین در غرب کرمانشاه با ۲۷ هزار نفر جمعیت، بیش از ۱۸۶ کیلومتر مرز با عراق دارد و در امتداد این مرزهای طولانی، ۲ مرز رسمی خسروی و پرویزخان قرار دارد که اولی هم مرز با حوزه حکومت مرکزی (بخش عربی) و دومی هم مرز با اقلیم کردستان عراق است.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار