مدیرکل منابع طبیعی استان کرمانشاه :
مدیرکل منابع طبیعی استان کرمانشاه از برنامه ریزی جهت کشت ٨ میلیون اصله نهال طی ۴ سال خبر داد و گفت: بر همین اساس، امسال ٢ میلیون اصله نهال در سطح استان کرمانشاه کشت می شود.
کد خبر: ۱۱۰۰۴۱۸
تاریخ انتشار: ۲۴ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۱:۳۲ 13 April 2023
 رحمت الله جلیلیان
انشاالله کولانی در گفتگو با خبرنگار تابناک کرمانشاه در خصوص برنامه ریزی ها جهت کاشت نهال در سطح استان، اظهار کرد: بر اساس برنامه ریزی های کشوری که صورت گرفته سهم استان کرمانشاه از سال ١۴٠٢ به مدت ۴ سال کاشت ٨ میلیون اصله نهال است که بر همین اساس هر سال باید ٢ میلیون اصله نهال کاشت کنیم.
 
وی در ادامه با بیان اینکه کاشت نهال عمدتا در مناطقی صورت می گیرد که در یک الی دو سال نخست پس از کاشت امکان نگهداری داشته باشند، افزود: کاشت نهال در محل هایی که امکان نگهداری آن وجود دارد در راستای جلوگیری از خشک شدن و از بین رفتن نهال هاست.
 
مدیرکل منابع طبیعی استان کرمانشاه در ادامه خاطر نشان ساخت: در مناطق گرمسیری استان از جمله قصر شیرین تا سومار کاشت دو گونه نهال رواج دارد که با شرایط آب و هوایی این مناطق سازگار است.
 
کولانی تاکید کرد: کاشت نهال در ١۴ شهرستان استان سالانه انجام می شود، تلاش ما بر این است تا امسال بتوانیم سهم ٢ میلیونی خود در کاشت نهال که کشوری است اجرا کنیم.
 
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار