سرپرست مدیریت طیور جهاد کشاورزی استان کرمانشاه:
سرپرست مدیریت طیور، زنبور عسل و کرم ابریشم سازمان جهان کشاورزی استان کرمانشاه از تولید ٨ هزار تن عسل از مجموع ٣۴۴ هزار کندو در سال گذشته خبر داد و گفت: شهرستان های کنگاور و صحنه تولید کنندگان عمده عسل در استان هستند.
کد خبر: ۱۱۰۳۱۵۸
تاریخ انتشار: ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۰۸:۰۴ 02 May 2023

  رحمت الله جلیلیان

فرهاد زنگنه در گفتگو  با خبرنگار تابناک کرمانشاه اظهار کرد: سرشماری زنبور عسل از  ۱۶ لغایت۲۸ مهر ماه ۱۴۰۱
انجام شد، در سال های شیوع بیماری کرونا سرشماری انجام نشد، آخرین سرشماری در سال ۹۸ و سپس سرشماری سراسری در سال گذشته انجام شد.

وی ادامه داد: ۸ هزار تن عسل از مجموع ٣۴۴ هزار کندو در سال ۱۴۰۱ در استان کرمانشاه تولید شد، این کندو ها بیشترین میزان تولید عسل را در سال ۱۴۰۱ برای ما به ارمغان آوردند.

سرپرست مدیریت طیور، زنبور عسل و کرم ابریشم سازمان جهان کشاورزی استان کرمانشاه افزود : استان کرمانشاه ۴ هزار و ۱۳ زنبوردار دارد،کنگاور و صحنه بیشترین تولیدکنندگان عسل در استان هستند و خوشبختانه تلفات بحرانی و قابل توجهی در زنبور عسل  نداشته بیشتر تلفات به صورت طبیعی بوده است.

وی خاطر نشان ساخت: مدرک و شناسنامه های زنبورداری از امسال به صورت الکترونیکی اعلام می شوند،این دوره ها برای اتحادیه ها، تعاونی ها و کارشناسان بخش زنبور عسل برگزار شده و همزمان با سراسر کشور در حال اجرا است ، دوره ها به صورت عملی و تئوری بوده و از شبکه برکت آموزش هایی به صورت وبیناری برگزار می شود‌.

زنگنه تاکید کرد :پرورش عسل  از پاییز آغاز سپس تا اوایل بهار به خواب زمستانی می روند، اوایل بهار زنبور ها به مناطق مختلف کوچ می کنند.

وی گفت: معمولا ۳برداشت تا مهر ماه خواهیم داشت، اواخر اردیبهشت، تابستان و اواخرشهریور و مهر ماه، پرورش عسل در تمامی شهرستان های کرمانشاه انجام می شود. 

 
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار