رئیس کانون شوراهای عالی کشور:
رئیس کانون شوراهای عالی کشور نخستین دغدغه جامعه کارگری را فقدان امنیت شغلی و قراردادهای کاری یک تا سه ماهه دانست و گفت: مطالعه مهم دیگر جامعه کارگری تامین مسکن است.
کد خبر: ۱۱۰۳۲۹۰
تاریخ انتشار: ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۲۲:۲۳ 02 May 2023

 رحمت الله جلیلیان

به گزارش خبرنگار تابناک کرمانشاه اولیا علی بیگی در نشست صمیمی منتخبین جامعه کار و تلاش با استاندار کرمانشاه اظهار کرد: سند افتخار جامعه کارگری سخنان مقام معظم رهبری است که فرمودند: وفادارترین قشر در جامعه کارگران هستند و همچنین بر این امر تاکید کردند که جامعه کارگری اعتراض و نقد دارد اما مرز خود را با دشمنان به درستی جدا کرده است.

وی دغدغه های جامعه کارگری را تلخ، مهم و اثر گذار بر این قشر و خانواده هایشان عنوان کرد و افزود: فقدان امنیت شغلی و قراردادهای موقت یک و سه ماهه کاری سبب شده انگیزه در این قشر کاهش پیداکند و نتیجه آن کاهش بهره وری نیروی کاری سلب آزادی از تشکل های کارگری است.

رئیس کانون شوراهای عالی کشور تصریح کرد: وجود شرکت های پیمانکاری تامین نیروی انسانی و تامین مسکن از دیگر دغدغه های این قشر است متاسفانه جامعه کارگری غالبا مستاجر هستند و باید 40 تا 60 درصد حقوق ماهیانه خود را در قراردادهای یکساله به مالکان بپردازند در حالی که قرارداد کاری آن ها یک و سه ماهه است.

در ادامه جواد اکبری نماینده کارگران بازنشسته کشور اظهار کرد: 81 هزار حقوق بگیر تامین اجتماعی در استان و 261 هزار مشاغل بیمه شده داریم که باید به تفکیک مشاغل آن ها مشخص شود.

وی افزود: حق منطقه جنگی که به طور یکسان در بین بازنشستگان کشوری، لشگری و تامین اجتماعی بر قرار شود از مطالبات ماست، ارتباط و سرزدن به تشکل های کارگری همراه با رسیدگی به مطالبات آن ها درباره حقوق و معیشت ودرمان باشد و کمیته های تخصصی برای استفاده از تجربیات بازنشستگان تشکیل شود.

مختار داوودی نماینده کارگران هم افزود: امسال 27 درصد افزایش حقوق کارگران را داشتیم در حالی که 63 تورم ایجاد شد، که این میزان افزایش حقوق با تورم موجود همخوانی ندارد متاسفانه بیمه کارگران ساختمانی و رانندگان برون شهری قطع شده که در این راستا انتظار مساعدت از مسئولین داریم.

وی ادامه داد: قرارداد کارگران باید ساماندهی شود بسیاری کارگران قرارداد نداشته و معیشت کارگران ساختمانی عموما فصلی است، طی چند سال گذشته رکود ساخت و ساز باعث شده بسیاری از کارگران تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی امکان پرداخت حق بیمه نداشته باشند و تامین اجتماعی به بهانه های واهی بیمه کارگران را قطع می کند.

رئیس مجمع نماینده کارگران استان هم بزرگترین مشکل جامعه کارگری را عدم آگاهی از حقوق شهروندی شان دانست و گفت: کارگران شرایط مطلوب کاری ندارند و لازم است صندوق های ازدواج جوانان و مسکن ایجاد شود.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار