رییس اداره هواشناسی گفت: ورود سامانه ناپایدار از شب گذشته به قصرشیرین باعث کاهش دید افقی در این شهرستان مرزی طی امروز پنجشنبه به میزان پنج هزار متر شد.
کد خبر: ۱۱۰۳۵۵۱
تاریخ انتشار: ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۱:۱۷ 04 May 2023

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از ایرنا «امیرپرویز نجفی»افزود: دید افقی لحظه‌ای ناشی از ورود گرد و غبار هم اکنون در شهرستان مرزی قصرشیرین پنج هزار متر از حد استاندارد یک هوای سالم (۱۰هزار متر) کمتر است.

وی اظهار کرد: بیشینه سرعت وزش باد در این شهرستان مرزی در ۲۴ساعت گذشته به ۱۲متر بر ثانیه معادل ۴۴کیلومتر بر ساعت به ثبت رسید.

رییس اداره هواشناسی قصرشیرین گفت: دمای فعلی هوای شهرستان مرزی قصرشیرین ۱۹ درجه سانتیگراد بالای صفر و رطوبت نسبی موجود در هوا ۲۸درصد است.

او ادامه داد: طبق پیش بینی های اداره کل هواشناسی استان کرمانشاه این توده هوای غبارآلود و وزش باد تا اواخر وقت امروز بر جو منطقه حاکم است و طی فردا پدیده خاصی برای منطقه نداریم اما از روز شنبه و یکشنبه هفته آینده بازهم شاهد ابرناکی و گرد و غبار و وزش باد برای منطقه خواهیم بود.

نجفی گفت: از ابتدای امسال تاکنون قصرشیرین ۱۰ روز درگیر غبار بوده که شامل هفت روز در فروردین و سه روز در اردیبهشت ماه جاری است.

وی اضافه کرد: از ابتدای سال زراعی جاری (مهرماه پارسال تاکنون) در قصرشیرین ۳۰۱ میلیمتر و پارسال در مجموع (فروردین ماه تا پایان اسفندماه) ۲۱۸.۲ میلیمتر باران در این شهرستان باریده است که بارش باران سال زراعی جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته۱۰۰ درصد رشد داشته است.

قصرشیرین در غرب کرمانشاه با بیش از ۲۷ هزار نفر جمعیت و ۱۸۶ کیلومتر مرز با عراق در چند سال اخیر برخی از روزها، درگیر گرد و غبار و آلودگی هوا ناشی گرد و غبار بوده است.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار