مسئول کمیته فنی قنوات وزارت جهادکشاورزی از اختصاص چهار هزار و ۶۰۰ میلیارد ریال منابع مالی به قنوات کشور خبرداد.
کد خبر: ۱۱۰۴۰۴۹
تاریخ انتشار: ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۹:۰۷ 07 May 2023

 


به گزارش تابناک مرکزی،حمید رضا محرابیان در بیستمین گردهمایی کمیته فنی قنوات کشور در اراک، افزود: اعتباراتی نیز از محل منابع دولتی، غیردولتی، استانی و کمک‌های خیران برای لایروبی و مرمت قنوات در سطح کشور اختصاص می‌یابد.
وی ادامه داد: ۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال نیز سال گذشته برای لایروبی و مرمت قنوات کشور اختصاص یافت و گام‌های بلندی در این راستا برداشته شد.
مسئول کمیته فنی قنوات وزارت جهادکشاورزی خاطرنشان کرد: ۴۱ هزار رشته قنات فعال بر اساس آمارهای رسمی در سطح کشور وجود دارد که ۲۱ هزار رشته از مجموع این قنوات با پیگیری‌های انجام شده توسط وزارت جهاد کشاورزی و دولت لاروبی و مرمت شده‌ و ۲۰ هزار کیلومتر این قنوات باقی مانده‌ است.
محرابیان گفت: تعدادی از قنوات کشور نیز در گذشته به دلیل بلایای طبیعی، قهری، مهاجرت روستاییان به شهرها از بین رفته و غیر فعال شده‌اند.
وی با یادآوری برگزاری بیستمین گردهمایی کمیته فنی قنوات کشور در استان مرکزی افزود: این نشست یک تا ۲ بار در سال با حضور کارشناسان استان‌های کشور که قنوات از جمله منابع اصلی استحصال آب در آن استان‌ها است برگزار می‌شود.
مسئول کمیته فنی قنوات وزارت جهاد کشاورزی اظهار کرد: در این نشست کارشناسان استان‌ها در راستای بهره‌برداری هرچه مناسب‌تر از قنوات تجربیات خود را با سایر استان‌ها در میان می گذارند.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی هم گفت: ۲۸۰ هزار تن گندم سال گذشته در این استان تولید و ۲۰۰ هزار تن نیز به صورت تضمینی از کشاورزان خریداری و در سیلوهای استان ذخیره سازی شد.
علی صفری افزود: میزان مصرف گندم در استان مرکزی حدود ۲۰۰ هزار تن بوده و بقیه تولیدات استان به سایر استان‌های کشور ارسال می‌شود. وی ادامه داد: حدود ۴۰ درصد تولیدات گوشت مرغ، قرمز و شیر استان مرکزی مازاد مصرف استان بوده و به سایر استان‌های کشور از جمله استان تهران ارسال می‌شود.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی خاطرنشان کرد: این استان در زمینه برخی از محصولات کشاورزی از جمله گل و گیاهان زینتی دارای رتبه بوده و این استان در زمینه تولید گل و گیاهان زینتی رتبه یک تا چهار را در کشور به خود اختصاص داده‌ است.
صفری اظهار کرد: نخستین شهرک ماهیان زینتی اکنون در شهرستان محلات در حال ساخت است و با ساخت این شهرک استان مرکزی به یکی از قطب‌های تولید ماهیان زینتی در کشور تبدیل می شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار