مدیرکل محیط زیست کرمانشاه خبر داد؛
مدیرکل محیط زیست استان کرمانشاه گفت: استفاده از پنل‌های خورشيدی در سطح استان کرمانشاه تا حد زیادی منجر به صرفه جویی در مصرف برق هنگام اوج مصرف و برنامه خاموشی می‌شود.
کد خبر: ۱۱۰۵۶۲۸
تاریخ انتشار: ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۰:۳۶ 17 May 2023
 رحمت الله جلیلیان
احد جلیلیان در گفتگو با خبرنگار تابناک کرمانشاه اظهار کرد: مجتمع ها، مؤسسات و واحدهای تولیدی که نیازمند مصرف برق نسبتا زیادی هستند نیروگاه خورشيدی را برای کمک به مصرف برق راه اندازی می‌کنند.

وی افزود: این نیروگاه‌ها هزینه کمتری داشته و هنگام اوج مصرف و برنامه خاموشی به عنوان اضطرار مورد استفاده قرار می‌گیرند.

مدیرکل محیط زیست استان کرمانشاه تصریح کرد: ادارات و عموم مردم می‌توانند از این ظرفیت در قالب پنل های خورشیدی بر روی بام اماکن خود استفاده کنند که تا حد زیادی منجر به صرفه جویی در مصرف برق می شود.

وی در ادامه خاطر نشان کرد: تالاب هشیلان، دانشگاه صنعتی کرمانشاه، دانشگاه رازی کرمانشاه، شرکت آب و فاضلاب، اداره کل دامپزشکی و جهاد کشاورزی استان کرمانشاه از پنل‌های خورشیدی برای صرفه‌جویی در مصرف برق بهره می‌برند و بر اساس برنامه‌ریزی‌ها پاسگاه‌های سطح استان را هم به استفاده از پنل‌های خورشیدی تجهیز می‌کنیم.

جلیلیان با اشاره به تسهیل صدور مجوز پنل‌های خورشیدی از سوی دولت، تاکید کرد: افزایش تعداد دستگاه ها و اماکن مجهز به پنل‌های خورشیدی ضروری و نیازمند فرهنگسازی است، محیط زیست استان کرمانشاه هم به سهم خود صدور مجوز این پنل‌ها را تسریع می کند.

وی تاکید کرد: در راستای مدیریت سبز که بر اساس آن بهره برداری صحیح از انرژی را دنبال می‌کنیم، استفاده از پنل‌های خورشیدی در اولویت قرار گرفته و دستگاه‌های دارای پنل خورشيدی به عنوان دستگاه برتر معرفی می‌شوند.
 
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار