امام جمعه مهران افزود : طبق فرمایش نورانی رهبر معظم انقلاب حجاب یک ضرورت شرعی است و مساله حجاب باید با لطایف و ظرایف خاصی که دارد برای جامعه تبیین شود تا جامعه بانوان به ویژه آن دسته که حجاب کاملی ندارند فلسفه حجاب را کاملا درک کنند و نیز دین و انقلاب دارای مراتب زیاد و متعددی است و اگر فردی مرتبه ای از مراتب آن را نداشت نباید به بی دین و یا ضد انقلاب متهم شود.
کد خبر: ۱۱۰۸۵۸۴
تاریخ انتشار: ۱۵ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۰ 05 June 2023

 به گزارش تابناک ایلام؛ سیدعبدالله امینی گفت : علامت دین داری بانوان حضور گسترده آنها در مراسماتی مثل لیالی قدر، اعتکاف، هیآت مذهبی و غیره است و این حضور مشت محکمی به دهن دشمن در راستای فراخوان کشف حجاب بود.

وی افزود :  امام ره معتقد بودند که بی حجابی و بی بند و باری یک فرهنگ منحط وارداتی از سوی استعمار غرب است ایشان در این زمینه می فرمایند «این آزادى غربى است که هر کس، هر کارى دلش مى‏ خواهد، بکند، ولو این‏که فحشا باشد، ولو این‏که یک کارهایى باشد ناشایسته، اینطور آزادى در ایران نمى ‏تواند باشد. این یک آزادى وارداتى است که از غرب آمده است، آزادى استعمارى است» و حقیقت همین است که امام ره فرمودند آزادی استعماری با آزادی اسلامی تفاوت زیادی دارد لذا دشمنی غرب با حجاب فقط مربوط به دوران انقلاب اسلامی و الان نیست بلکه در زمان طاغوت نیز این دشمنی وجود داشته است.

امام جمعه مهران ادامه داد : حجت الاسلام امینی افزود: از نمونه های دشمنی غرب با حجاب در زمان رضاخان پهلوی اتفاق افتاد که به زور حجاب را از سر بانوان می کشیدند و برای دفاع از حجاب واقعه تلخ مسجد گوهرشاد اتفاق افتاد و بسیاری از بانوان و مردان به خاک و خون کشیده شدند و در زمان محمدرضاشاه نیز یکی از دلایل قیام ۱۹ دی ماه مردم قم علاوه بر مقاله منحط روزنامه اطلاعات در مورد امام خمینی، به خاطر توهین این رژیم به حجاب و عفاف بود.

وی با اشاره به اینکه امروز نیز دشمن دو عنصر مقدس یعنی ولایت فقیه و حجاب زنان را نشانه گرفته است، ادامه داد: مردم متدین کشور ما ولی فقیه شان را دوست دارند و اهل تعظیم به شعائر دینی مثل حجاب بوده و در اغتشاشات با دشمن همراهی نکردند به ویژه مردم بزرگ و باعظمت مهران که مانند خورشید درخشیدند و فریب دشمن را نخوردند.

وی افزود: امام (ره) اعتقاد داشتند که برهنگی زنان نه تنها نشانه تمدن نیست بلکه باعث آسیب به جامعه بانوان می شود لذا امام ره می فرمایند «ما با ترقى زنان مخالف نیستیم، با فحشا مخالفیم، با کارهاى غلط مخالفیم، آنهایى که مى ‏خواهند زن‏ها ملعبه مردان و ملعبه جوان‏هاى فاسد قرار بگیرند، خیانتکارند. زن‏ها نباید گول بخورند، زن‏ها گمان نکنند که این مقام زن است که باید بزک ‏کرده بیرون برود؛ با سر باز و لخت، این مقام زن نیست، این عروسک ‏بازى است.»

 امام جمعه مهران مطرح کرد : فلسفه حجاب برای حفاظت بانوان جامعه است در حالی که در کشورهای غربی بنیان خانواده به شدت ضعیف است و زن ها امنیت ندارند و در کشور ما هم هر کجا حدود الهی کنار گذاشته شد ما دچار آسیب های جدی شدیم و به فرموده امام راحل ( ره ) برهنگی نشانه آزادی نیست بلکه عین اسارت است و حجابى که اسلام قرار داده است، براى حفظ آن ارزشهاى شماست.

وی به اجرای دستورات خداوند اشاره کرد و گفت: هرچه را که خداوند برای زن و مرد دستور فرموده است برای حفظ ارزشهاى واقعى آنها است و حقیقتا برهنگی علاوه بر اینکه نشانه آزادگی نیست بلکه سبب اسارت زنان در دست مردان هوس باز است./ع

 

بیشتر بخوانید:

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

فارس

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار