با این روندی که اعتراضات و انتقادات به شهردار یاسوج فزونی یافته، مسئولان هم برای رفتن وی لحظه شماری می‌کنند و حتی احتمال دخالت مراجع بالاتر و عزل مقدم با استفاده از راه‌های قانونی وجود دارد، به نظر می‌رسد منطقی‌ترین اقدام، استعفای خود دکتر نستهن مقدم است
کد خبر: ۱۱۰۹۸۹۵
تاریخ انتشار: ۲۲ خرداد ۱۴۰۲ - ۲۲:۴۱ 12 June 2023

تابناک کهگیلویه و بویراحمد، ماجرای جوجه اردک زشت یکی از قصه‌هایی است که به یک کلیشه محتوایی برای تشبیه برخی موضوعات تبدیل شده است و حتما می‌دانید که ماجرای این جوجه اردک چیست؟ جوجه‌ای که در واقع جوجه اردک نیست و به دلیل قیافه اش که نسبت به جوجه اردک‌های واقعی کمی غیر معمول است، مورد تمسخر و طرد دیگران قرار می‌گیرد!
البته جوجه اردک زشت عاقبت و آینده‌ای متفاوت از ظاهر نازیبای زمان جوجه بودنش دارد و در بزرگسالی مشخص می‌شود که این جوجه اردک زشت در واقع یک قوی زیباست!
حال وضعیت این روز‌های نستهن مقدم به عنوان شهردار یاسوج به بخش‌هایی از زمان جوجه‌ای این قو شباهت پیدا کرده است یعنی به نوعی مورد انتقاد و طرد بسیاری از فعالان در حوزه‌های مختلف از سیاسی تا کارگران شهرداری، از مسئولین و اعضای شورای شهر تا رسانه‌ها قرار گرفته است! اینکه انتقادات تا چه میزان وارد است بحث جدایی دارد هر چند وضعیت بغرنج و نامطلوب شهر یاسوج خود گواهی بر ناکارآمدی شهرداری این شهر است (این به معنی ضعف شهردار نیست بلکه می‌تواند مجموعه‌ای از دلایل را داشته باشد از جمله ترکیب و نوع عملکرد شورای شهر!)
بحث بر سر عملکرد شهردار یاسوج در این روز‌ها کاری عبث و بیهوده است، چون هر موضعی در این شرایط برچسبی ناصواب می‌خورد و نتیجه‌ای دربر ندارد، اما یک نکته مهم وجود دارد که ادامه کار مقدم به فرو رفتن بیشتر خود وی و شهر و شهرداری یاسوج در باتلاق منجر می‌شود و گره‌های کور بیشتری در مسیر خواهد داشت!
بسیاری بر این عقیده اند که هیچ امیدی به عقلانیت و توجه به منافع شهر در میان اعضای شورای شهر یاسوج نیست و جلسات و تصمیمات این شورا بیشتر یک تراژدی در حوزه سیاسی است که البته به نظر می‌رسد همه چیز را زد و بند‌های میان اعضا مشخص می‌کند بنابراین تا این وضعیت بر تصمیمات شورا حاکم است نمی‌توان امیدی به سر و سامان دادن به شهرداری یاسوج داشت!
از طرف دیگر از مدت‌ها پیش بسیاری از مسئولین ساز مخالفت با حضور مقدم به عنوان شهردار یاسوج را کوک کرده اند و عملا هیچ دلخوشی از وی ندارند و حتی به نظر می‌رسد تحمل وی در جلسات هم بنابر اجبار است!
کارگران شهرداری هم گاه و بی گاه علم اعتراض و تجمع در جلوی استانداری را بلند و به نوعی در کار این دستگاه خدمات رسان اخلال ایجاد می‌کنند، رضایت شهروندان هم که در پایین‌ترین میزان قرار دارد، پروژه‌ها هم که یا به طور کلی راکد و یا کج دار و مریز جلو می‌روند!
حال با این روندی که اعتراضات و انتقادات به شهردار یاسوج فزونی یافته، مسئولان هم برای رفتن وی لحظه شماری می‌کنند و حتی احتمال دخالت مراجع بالاتر و عزل مقدم با استفاده از راه‌های قانونی وجود دارد، به نظر می‌رسد منطقی‌ترین اقدام، استعفای خود دکتر نستهن مقدم است چرا که در این شرایط به نظر می‌رسد ادامه کار مقدم به عنوان شهردار یاسوج خسارت محض برای شهر، تضاد و انشقاق بیشتر در شورای شهر، عاصی کردن بیش از بیش شهروندان و همچنین کارکنان شهرداری و در آخر هم هتک حرمت و زیر سئوال رفتن شان و شخصیت خود مقدم، خواهد بود!
ضمنا این شائبه هم وجود دارد که مقدم دچار نوعی لجاجت شده است و حاضر شده که به هر قیمتی در مقابل منتقدان ایستادگی کند و مطلقا حاضر به پذیرش شرایط و کنارگیری نیست! ضمن اینکه شاید استعفای مقدم شروعی برای موفقیت وی در جای دیگر باشد و حتی آینده ای زیبا مانند جوجه اردک زشت که به قویی زیبا تبدیل شد ، داشته باشد !

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار