معاون عمرانی استاندار ایلام به دستگاه ها و فرمانداری هایی که در زمینه مناسب سازی اماکن عمومی کوتاهی دارند، تذکر داد.
کد خبر: ۱۱۱۰۱۷۷
تاریخ انتشار: ۲۴ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۳۰ 14 June 2023

به گزارش تابناک ایلام؛  سعید هژبری در نخستین نشست ستاد هماهنگی و پیگیری مناسب سازی و شورای سالمندان استان اظهار داشت: مناسب سازی حق همه افراد دارای معلولیت، سالمندان، کودکان، زنان باردار و … است.

وی با اشاره به روند پیری جمعیت در آینده افزود: اگرچه امکانات باید برای سالمندان آینده فراهم شود، ولی در وضع موجود هنوز تا نقطه مطلوب فاصله وجود دارد.

معاون استاندار ایلام تاکید کرد: مسئولانی که در اجرای قوانین مرتبط با مناسب سازی کوتاهی کنند، در واقع قانون را رعایت نکرده و تخلف کرده اند.

هژبری اضافه کرد: مصوبات هر نشست چنانچه از سوی دستگاه های عضو اجرا نشود، در ارزشیابی مدیران مد نظر قرار خواهد گرفت.

وی با اشاره به تعیین ایوان به عنوان شهر بدون مانع و محیط دوستدار سالمند خواستار همکاری مضاعف شهرداری های سایر شهرستان های استان برای مناسب سازی فضاهای عمومی شد.

معاون استاندار ایلام همچنین بر بررسی وضعیت مناسب سازی مساجد سراسر استان بویژه بین راهی و در مسیر تردد زائران تاکید کرد.

هژبری با توجه به اهمیت مقوله مناسب سازی و مساله سالمندان کاهش فاصله زمانی نشست‌های مناسب سازی از فصلی به ۲ ماه یکبار یا ۵۵ روز یکبار را پیشنهاد داد.

وی بر اولویت تامین اعتبار برای دستگاه هایی که مناسب سازی انجام نداده اند، تعیین زمان برای اجرای مصوبات جلسات مناسب سازی و شورای سالمندان، ابلاغ قانون حمایت از حقوق معلولان به شهرداری ها، اعمال مناسب سازی در طرح های عمرانی، اختصاص یک پارک مناسب سازی شده در هر شهرستان ویژه سالمندان، انتخاب یک مشاور معلول توسط فرمانداران هر شهرستان، مناسب سازی یکدستگاه اتوبوس بین شهری برای تردد معلولان و سالمندان و … تاکید کرد./م

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار