رئیس پلیس راه فرماندهی انتظامی استان اصفهان با اشاره به آغاز سفرهای تابستانی از اجرای طرح ویژه این پلیس برای افزایش ایمنی و کاهش حوادث رانندگی در جاده‌های استان خبر داد.
کد خبر: ۱۱۱۱۰۷۹
تاریخ انتشار: ۲۸ خرداد ۱۴۰۲ - ۲۰:۲۴ 18 June 2023

اصغر زارع رئیس پلیس راه فرماندهی انتظامی استان اصفهان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان اظهار داشت: پلیس راه فرماندهی انتظامی استان اصفهان متناسب با زمان‌ها و شرایط مختلف در طول سال برنامه‌ها و طرح‌هایی را برای افزایش ایمنی و کاهش حوادث رانندگی در راه‌های برونشهری به اجرا می‌گذارد که از آن جمله می‌توان به طرح نوروزی، طرح تابستانه و طرح زمستانه این پلیس اشاره کرد.

وی از اجرای طرح پلیس راه اصفهان برای کاهش حوادث رانندگی در سفرهای تابستانی خبر داد و افزود: به همین منظور برنامه‌ها و اقدامات خوبی تدارک دیده شده و هماهنگی‌های لازم با دستگاه‌های متولی امر انجام گرفته و پلیس با کلیه امکانات و ظرفیت خود در کنار سایر دستگاه‌های امدادی و خدمات‌رسان در خدمت به هم‌استانی‌ها و هموطنان خواهد بود تا شهروندان در این ایام سفری ایمن و بدون حادثه‌ای داشته باشند.

زارع با اشاره به شرایط رانندگی در راه‌های برونشهری عنوان کرد: تجربه، اولین شرط رانندگی در راه‌های برونشهری است و خیلی از کسانی که در راه‌های برونشهری دچار حادثه می‌شوند تجربه کافی ندارند.

رئیس پلیس راه فرماندهی انتظامی استان اصفهان رعایت قوانین و مقررات را نکته مهم هنگام رانندگی جاده‌ای عنوان کرد و گفت: بسیاری از رانندگان برخی از قوانین و مقررات را رعایت کرده و به برخی از قوانین بی توجه‌اند باید همه قوانین و مقررات بدون استثنا رعایت شوند چون هر کدام از آن‌ها متضمن ایمنی و پیشگیری از حوادث هستند.

وی با بیان اینکه راه‌های برونشهری استان اصفهان به ۲ بخش راه‌های حاشیه شهرها و راه‌های بیابانی و کویری تقسیم می‌شود، ادامه داد: هر کدام از این راه ها شرایط خاص خود را دارد به گونه‌ای که در راه‌های حاشیه شهرها باید فاصله طولی با خودروی جلویی و همچنین سرعت مطمئنه خودرو را رعایت کرد و در راه‌های بیابانی و کویری به دلیل پیوستگی و ممتد بودن راه چشم‌ها دچار خستگی و خواب آلوده می‌شوند باید مراقب باشند در این حالت رانندگی نکنند.

زارع بیشترین علت وقوع حوادث رانندگی در محور کاشان_ اصفهان  را خرابی و نقص در روکش آسفالت این محور عنوان کرد و گفت: بخشی از روکش آسفالت این محور سال گذشته اصلاح شد و مسؤولان راهداری استان به دنبال این هستند تا باقیمانده مشکل این محور را هرچه زودتر حل کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :