مدیر کل زندان‌های کهگیلویه و بویراحمد از آزادی ۱۸۲ زندانی جرائم غیر عمد و محکومان مالی از زندان‌های استان خبر داد.
کد خبر: ۱۱۱۱۴۵۰
تاریخ انتشار: ۳۱ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۶:۱۳ 21 June 2023

به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد، منصور بیژنی در نشست با اصحاب رسانه گفت: در سال گذشته تلاش شد که نسبت به کاهش جمعیت زندانیان دارای شرایط اقدام شود.
بیژنی افزود: در دوره یک ساله ۱۸۲ نفر محکوم جرایم غیر عمد و همچنین محکومین مالی با مجموع بدهی ۱۱۸ میلیارد پس از انجام مراحل قانونی و پرداخت بخشی از بدهی و رضایت شکات مشمول آزادی شدند.
وی ضمن تقدیر از خیرین در کمک به پرداخت بخشی از بدهی‌های زندانیان، ادامه داد: ۷۲ درصد از بدهی زندانیان آزاد شده ناشی از بخشش شکات بوده که به نوعی می‌توان گفت بزرگترین خیرین ما در بحث محکومان مالی، خود شکات هستند.
بیژنی گفت: این میزان از بخشش محکومان مالی توسط شکات در سطح کشور بی نظیر است.
وی با اشاره به این نکته که اکنون ۲۷۲ نفر با محکومیت مالی در زندان‌های استان هستند، افزود: تلاش می‌شود که به کمک خیرین، کسب رضایت شکات و کمک به این بدهکاران، زمینه آزادی ان‌ها مهیا شود.
بیژنی گفت: کاهش جمعیت زندان‌ها یکی از سیاست‌هایی است که در کل کشور و به تبع ان در استان کهگیلویه و بویراحمد پیگیری می‌شود که یکی از اقدامات در جهت تحقق این سیاست، استفاده از دستبند و پابند الکترونیکی است و در این زمینه برخی زندانیان که بیرون بودن ان‌ها در خارج از زندان مشکلی ندارد با این روش خارج از محدوده زندان قرار می‌گیرند.
مدیر کل زندان‌های کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به معمول بودن استفاده از پابند و دستبند الکترونیکی برای کاهش جمعیت زندانیان افزود: کهگیلویه و بویراحمد رتبه چهارم کشور در بحث استفاده از دستبند الکترونیک را دارد.
بیژنی گفت: کمتر از ۳ درصد زندانیان استان را زنان تشکیل می‌دهند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار