کد خبر: ۱۱۱۱۹۹۲
تاریخ انتشار: ۰۴ تير ۱۴۰۲ - ۰۸:۱۹ 25 June 2023

به گزارش تابناک مازندران ، نماینده ولی فقیه در مازندران گفت: متاسفانه ما با قرآن و اهل بیت (ع) برخورد ظاهری داریم، همین مهریه‌های بالا نشان از عدم شناخت و فهم از قرآن دارد، تا زمانی که روشمان را عوض نکنیم چیزی تغییر نمی‌کند.

بر اساس گزارش روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در مازندران، آیت الله محمدباقر محمدی لائینی در اولین همایش طرح مترجمی زبان قرآن که در مصلای امام خمینی (ره) ساری برگزار شد، اظهار کرد: همه ما می‌دانیم که قرآن از اهل بیت (ع) بالاتر است و ظاهرسازی و ظاهرپردازی بدون پرداختن به محتوا و درون چیز بدی است و قانع شدن به آن نادرست است.

وی افزود: سوال اینجاست که آیا به تدبر در قرآن پرداختیم؟ بهترین نشانه آن همین بحث مهریه است، یک جلد قرآن کریم و هزار سکه! که دومی نشان از عدم فهم و درک از قرآن است، عروسی مختلط، مشروبات و غیره با این منطق که یک شب هزار شب نمی‌شود!

آیت الله محمدی لائینی با اشاره به نشانه‌هایی از بازی با قرآن، ادامه داد: عروس را از زیر قرآن رد می‌کنند (که شاید تازگی‌ها این رسم اجرا نشود) اما عروسی تشریفاتی و تجملاتی! دیگر کسی جرات نمی‌کند عروسی بگیرد، تغییر ازدواج آسان، ساده و پاک و اسلامی تبدیل به مسئله شده است.

نماینده ولی فقیه در مازندران گفت: سبک زندگی ما چقدر با زندگی و رفتار اهل بیت (علیهم السلام) تطبیق دارد؟

امام جمعه ساری تاکید کرد: پس ما با قرآن و اهل بیت (ع) برخورد ظاهری داریم که این اواخر همین هم کمرنگ شده تا زمانی که روشمان را عوض نکنیم چیزی تغییر نمی‌کند.

این مسئول با بیان اینکه قرآن شفاست و باید به نسخه‌اش عمل کنیم، عنوان کرد: خاصیت قرآن این است که حتی یک آیه آن نیز برکت دارد؛ به سراغ قرآن برویم تا قرآن به سراغمان بیاید، امروز حافظ و مفسر واقعی قرآن امام زمان (عج) است، باید به ایشان متوسل شویم‌.

وی تصریح کرد: فرزندان شما باید قرآن‌خوان باشند، خواندن بی غلط یک صفحه قرآن یا قرائت دو صفحه از قرآن در شبانه‌روز چقدر صورت می‌گیرد؟ قرآن هنوز هم مهجور است امیدواریم که از ما شاکی نباشد.

آیت الله محمدی لائینی در پایان با اشاره به پیش رو بودن عید سعید غدیر، اذعان داشت: پیام و فلسفه غدیر را باید به مردم رسانده و برای جشن بزرگ غدیر آماده شویم. 

 

 

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار